Volvo Penta V8-380 (brodski motor)
11.12.2014.


V8-380 je jedan od prvih brodskih motora sa pogonom na benzin, koji je tokom godina predstavljanja napravio veliki korak napred po pitanju performansi i efikasnosti prema preliminarnim podacima. Prema podacima proizvođača, ovaj novi motor ima prednost u nekoliko naprednih polja, u tehnologiji koja je poboljšala ubrzanje, više nego dosledan u svojoj kategoriji srednje težine, kao i WOT performanse čak i sa povećanim teretom.

Misija tj. zadatak novog 6.0L V8-380 (brodskog motora) je da zameni veliki blok 8,1L koji je korišćen naširoko tokom godina kako u singl tako i u dual verzijama. Da dodamo, prednost ovog motora će biti i u tehnologiji koja omogućava da se plovilo kreće jednostavnije dok će prilikom istog kretanja trošiti manje goriva. Drugi atributi upotpunjuju celokupnu sliku kao i podatak da ima veću nosivost u odnosu na prethodni veliki blok V8-ce.



Prepoznatljive karakteristike:

Standardno hlađenje vodom - ova karakteristika štiti kompletan motor i glave cilindara, i Volvo Penta je integrisao ovu opciju i priključio cevi auspuha.

Varijabilni tajming ventila - ovu karakteristiku oslikava brže ubrzanje, povećanje maksimalne brzine koja se postiže mnogo lakše, i bolji odgovor kao i osećaj kod komandi za srednje-teškaša.

Manja težina - Volvo Penta motor je lakši od motora iz konkurencije. Težak je samo 394kg (867lb) kada uporedite sa 454,5kg (1000lbs) stare tehnologije velikog bloka V8-ce. U suštini, Volvo Penta nam govori da celokupan paket teži (motor i spoljnji deo) 489kg (1076lbs).

Ciljna grupa

Novi V8-380 motor ima za cilj čamce dužine u rasponu od 7.3m (24') do 9.5m (31') ili grubo rečeno od 1.588kg (3.500lbs) do 4.536kg (10.000lbs) sa paketom koji čini jedan motor. Paket koji čine dva motora je za čamce dužine u rasponu od 10m (33') do 12m (40') defakto 5.897kg (13.000lbs) do 9.072kg (20.000lbs).

Upravljivost

Najveća razlika kod V8-380 su upravljive karakteristike, uglavnom fokusirane na ubrzanje. Zahvaljujući velikom broju obrtaja motora primećena je i razlika kod ručice gasa, prilikom povećavanja brzine osećaj je više nego primetan. Vreme za koje će čamac da izglisira ("izađe iz vode") je primetno brže nego ono koje smo do sada mogli da vidimo kod velikog bloka V8.
Takođe, vredna pažnje je i činjenica da Volvo Penta V8-380 pokazuje i dokazuje bolju upravljivost za srednje-teškaša. Primećuje se prilikom pokretanja ručice gasa, ubrzanje je neverovatno dok će Vas u istom momentu baciti na naslon sedišta, bez obzira na paket (jedan ili dva motora).

Ručica gasa Power Assist

V8-380 takođe ima i odliku koja se zove Power Assist koja kontroliše rpm (obrtni momenat) bez obzira na manevre koje čamac pravi. Ukoliko napravite jako i naglo skretanje brzina će se smanjiti ali ne i obrtaji. Ovo takođe znači i da kada čamac ispravi svoj kurs, mnogo brže će dostići svoju "prethodnu" brzinu, i to bez pomeranja ručice gasa.



Varijabilni tajming ventila (VVT)

Novi VVT V8 je osposobljen da poveća obrtni moment i snagu sa manjim blokom koji odlikuju performanse starog veliko bloka.
Kroz istoriju, vreme ventila je bilo statično imajući radilicu i bregastu osovinu povezane lancem. Sada, sa varijabilnim tajmingom, lanac je još tu, ali lančanik koristi hidraulični phaser, koji kontroliše ECU na motoru kako bi unapredio ili usporio tajming.
Prethodni veliki blok - motori su radili na 4800 rpm - obrtaja, ali novi model radi na 6000 rpm zahvaljujući varijabilnom tajmingu. Kombinacija varijabilnog tajminga i povećanja rpm-a su za rezultat dali veću snagu, veću brzinu i veći obrtni moment.
Prethodne vesti
Revolucionarni Suzuki 350KS
26.06.2017.
Pre 10-ak dana vodeća kompanija u proizvodnji vanbrodskih motora Suzuki Marine je na svetskom skupu brodarstva u Boca Raton na Floridi sa ponosom predstavio svo...
Saznaj više
SUZUKI DF150TG i DF175TG
09.06.2015.
Suzuki DF150TG i DF175TG su motori velikih zapremina, sjajnih performansi sa malom potrošnjom goriva.Inovativne tehnologije u liniji Suzuki četvorocilindričnih ...
Saznaj više
SUZUKI DF25A i DF30A
04.04.2015.
Lean Burn (mala potrošnja) i najlakši u klasi vanbrodskih motoraRezultat investiranja u razvoj i istraživanje koji izdvajaju brend SUZUKI su napredna tehnič...
Saznaj više
SUZUKI DF200A (200AP)
18.03.2015.
Spoj snage i performansi ima svoju cenu a to je težina. Pri izboru vanbrodskog motora odnos snaga/težina postaje značajan faktor. Do sada za opremanje plovila s...
Saznaj više
Mercury 4.2L TDI
24.02.2015.
4.2L TDI Mercury Marine je najveći brodski dizel motor. Ovaj lagani, čistog sagorevanja V8 motor je dostupan u dve konfiguracije, 335 ks i 370 ks.Specifikacija:...
Saznaj više
Mercury 115ks 4-taktni motor
19.02.2015.
Mercury Marine linija druge-generacije četvorotaktnih, 2.1L vanbrodskih motora. Ova zamenska grupa nudi modele 75, 90 i 115ks sa dva veća izlaza sa Command ...
Saznaj više
Nova M linija Dizel motora
16.12.2014.
DETALJIPostava redizajniranog M - line brodskog dizel motora je impresivna. Sa novim karakteristikama, modernim izgledom i dodatnim prednostima, nova M - li...
Saznaj više
Mercury MerCruiser 4.5L i 250ks
30.10.2014.
 - Brodski motor sa 6 cilindara je novina realizovana od strane ljudi iz Fond du Lac, Wisconsin. Ovaj novi, svrsi shodan model, 4.5L brodski motor je...
Saznaj više