- »
- TESTOVI »
- TESTOVI PLOVILA »
- Parasail 34
Parasail 34
- U svetu nautike, osim brodogradilišta koji proizvode jahte, glisere, fišermane, gumenjake i ostala svakodnevno viđana plovila, od velikog značaja su i graditelji plovila specijalnih namena. Jedno od takvih plovila je i čamac, koji služi za vučenje padobrana.
- Parasailing spada u grupu ekstremnih sportova. Za njega je potreban specijalno izgrađen čamac, koji može da podigne osobu zakačenu za padobran, a da u isto vreme, njegove maritimne karakteristike i performanse budu takve, da ga sila koju stvara otpor površine padobrana ne sprečava da se kreće onako, kako to skiper veoma pažljivim upravljanjem nalaže. Na sajmu nautike u Biogradu, imali smo prilike da testiramo jedan ovakav čamac koji se proizvodi u turskoj, a nosi oznaku Parasailing 34.
- Gliser dužine 10.30 m, izgrađen je tako da ima veliku platformu na kojoj se padobran priprema, kači za osobu koja želi da se vine u nebo i sa koje se uz pomoć rude sa specijalnim mehanizmom, lagano otpušta sajla za koju je padobran vezan kako bi se vinuo u nebo, ili zateže, kako bi se osoba sa padobranom vratila na čamac.
- Osim skiperske klupe i komandne konzole, u koju je integrisana komora za odlaganje, pored je formirano suvozačko sedište, a ceo pramac je poput bowridera, formiran u ogromnu polukružnu klupu, pa je moguće ovim čamcem isploviti i u većem društvu. Posada Nautike, odlučila se na test u petočlanom sastavu. UBACI MOJU NAJAVU ZA KORMILOM.
- Odmah na početku, ustanovili smo da je komandna konzola opremljena taman kako treba, bez previše elektronike, da je pregledna i da je sve pod rukom. Bilo bi veoma zabrinjavajuće da nije tako, jer je u pitanju čamac kojim se mora upravljati sa lakoćom i koji mora biti potpuno pregledan.
- Što se tiče samog trupa, uočljivo je da se ne završava potpuno u špic, a linije samog korita podsećaju na oblik slova M, što mu daje određenu širinu i omogućuje kontakt s morem. Zahvaljujući tome, na talasima nema velikog bočnog naginjanja, a to ovom gliseru daje priličnu stabilnost, koja rezultuje izuzetnom bezbednošću posade. U nju smo se i uverili, osećaj sigurnosti bio je podjednako postojan, bili da smo plovili pod manjim obrtajima, bilo maksimalnom brzinom. I u jednom i u drugom slučaju, manevrisanje je bilo lako, bez centrifugalne sile i stabilno, a talase gotovo da nismo osetili ni tokom frontalnog, ni tokom bočnog nailaska. Reakcija na svaku komandu je zaista trenutna, što je na jednom plovilu ovakve namene zapravo i zahtev.
- Čamac koji smo testirali, bio je opremljen najslabijim motorom iz palete koja se kupcima nudi, od svega 330 KS, kojim smo maksimalnu brzinu od 37 čvorova dostigli na 3.800 obrtaja, dok smo se najprijatnije osećali ploveći brzinom od 22 čvora pri 2.600 obrtaja.
- Osim standardne opremljenosti, parasailing 34 može da se naruči sa dosta dodatne opreme. Kao što je i uobičajeno za plovila namenjena ekstremnim sportovima, ceo kokpit je fantastično ozvučen, a tu je i rol bar sa mogućnošću raznih dodataka poput reflektora, tende i drugih rekvizita.
Tehnički detalji:
Dužina 10.30m
Širina 3.05m
Gaz 0.45m
Kapacitet rez. goriva 250l
Posada max 14+1
CE kategorija C
PRESENT d.o.o.
Maksima Gorkog 2
21000 Novi Sad
Serbia
+381 (0)21 47.29.180
+381 (0)21 47.29.181
+381 (0) 62.800.15.59
jelena.krasic@present-group.com
www.present-group.com
www.nautika-present.com
www.farmermagazin.com