Saver Manta 21 fisher deluxe
20.01.2015.
- Saver je ponudio novi fišermen sa kabinom pod nazivom Manta 21 fisher deluxe. Plovilo je dužine 6.60m i jako je teško za dizajniranje jer treba uklopiti kabinu koja treba ergonomski da odgovara prirodnoj visini čoveka koji stoji. Međutim sve je dobro dizajnirano i uklopljeno u jednu funkcionalnu celinu. Kvalitet izrade, moderne i zaobljene linije kao i tehnička rešenja, odlikuju ovaj novi model koji se razlikuje od sličnih poznatih modela istog proizvođača.

- Prostor na plovilu je podeljen u tri celine - palubu, kokpit i kabinu. Sve tri celine su dobro osmišljene i prostrane i napravljene da budu maksimalno iskorišćene za sve aktivnosti koje se u njima obavljaju. Pramčani deo se najmanje koristi na ovakvom tipu plovila pa je shodno tome i koncipiran. Na pramcu se nalazi čvrsta inox ograda dovoljne visine kako bi se osećali bezbedno tokom vožnje, a ista je u vrhu razdvojena kako bi se putnici ukrcavali preko pramca. U vrhu pramca se nalazi vodilica za sidro kao i pregrada za skladištenje lanca sa poklopcem, a na rubovima se nalaze Inox bitve za vezivanje. Pored ravnog prostora na pramcu postoje  i bočni prolazi solidne širine dok se središnji prostor izdiđe do vetrobranskog stakla. Površina krova kao i bočni prolazi su urađeni protivklizno,a  na rubovima su postavljene kopče za fiksiranje jastuka, tako da se ova površina prilično brzo i lako pretvara u sunčalište za dve osobe. Duž ruba krova postoji čvrst rukohvat., tako da nema problema prilikom kretanja čak i krupnijih osoba po površinama za prolaz, za koje smo pomenuli da su dovoljne širine.


- Sa bočnog prolaza se do kokpita dolazi pomoću integrisanih plastičnih stepenika. Za pohvalu je i širina, kao i debljina boka koja je tolika da se na njemu bez problema može ugodno sjediti. Kokpit je jednostavan, bez suvišnih detalja koji bi mogli smetati pri kretanju ili ribolovu. Uz krmeno staklo, u središnjem delu se nalazi klupa sa naslonom dovoljno široka za dve osobe. Ispod klupe je prostrano krmeno spremište kojem se pristupa podizanjem površine za sedenje. Kako bi posao bio još lakši, poklopac je poduprt sa dva mala gasna amortizera. U bočne stranice kokpita smeštene su uvučene police za odlaganje sitnica sa ugrađenim držačima za čaše. Izlaz na malu krmenu platformu sa preklopnim merdevinama nalazi se uz desni bok, dok uz levi bok nema prolaza jer je tu ugrađen bazen za živu ribu koji prema potrebi može biti opremljen pumpom za cirkulaciju mora. Levo od glavnog motora ugrađen je pomoćni motor snage 6 konja. Kako bi ribolov bio što lakši i ugodniji pomoćni je motor spojen na daljinsku komandu smeštenu na bočnu stranicu kokpita. U podnici kokpita vidljiv je i vijcima učvršćen poklopac prostora u kojem se nalazi rezervoar goriva, a tu je i čaura za umetanje noge stola.


- Kabinu od kokpita odvaja trodelna staklena zavesa čiji su središnji deo klizna vrata široka šezdesetak santimetara kroz koja se bez poteškoća ulazi u kabinu. Cela unutrašnjost jedan je prostor prepun svetla, zahvaljujući velikim staklenim površinama i staklenom otvoru u krovu. Osim kroz njega, svež vazduh može ulaziti i kroz dva bočna prozora koji se otvaraju klizno unazad. Kako u kabini nebi bilo previše svetla ali i toplote na bočne prozore su postavljene zavese. Upravljačko mesto je pozicionirano uz desni bok i izuzetno je pregledno zahvaljujući staklenim površinama. Oko kormila, koje se svojom bež bojom odlično uklapa u boje interijera, sasvim je dovoljno mesta za pregledan smeštaj svih potrebnih instrumenata, kako onih za kontrolu rada motora, tako i za one navigacijske. Sedište je dovoljno veliko i čvrsto, a i dovoljno udaljeno od kormila da se može ugodno upravljati i stojeći. Jedina zamerka ja na visinu sedala koja bi mogla biti veca kako bi tokom glisiranja bilo preglednije. Sedalo je učvršćeno na plastični ormarić na čijoj je gornjoj ploči ugrađena mala sudopera sa slavinom, dok je ispod njega plastična pregrada za pristup unutrašnjosti. Levo od vrata takođe je mali ormarić dimenzijama prilagođen smještaju kompresorskog frižidera, koji se dobija uz doplatu, kao i ugradnja kuvala u ili na gornju ploču. Od tog ormarića, uz levi bok, pa kroz celi prostor ispod upravljačkog mjesta sve do pramca se proteže veliki ležaj u istom nivou.


- Deo koji se nalazi uz levi bok, a liči na klupu, može se odvajanjem jednog dela ploče i umetanjem noge pretvoriti u garnituru za sedenje s malim stočićem nasuprot mesta za sedenje. Da bi prednji deo kabine dobijao dovoljno svetla i dovoljno svežeg vazduha i na levoj i na desnoj strani nalaze se po jedan manji ovalni prozorčić sa aluminijskim okvirom. Ispod celog ležaja, kao i ispod dela klupe, uz levi bok raspoređene su pregrade za stvari, a za odlaganje sitnica za koje je dobro da budu pri ruci, predviđene su police uz oba bočna ruba ležaja. Svi jastuci su, kao i bokovi i rubovi polica tapacirani kvalitetnom pamučnom tkaninom nežne boje koja boravak u ne prevelikoj unutrašnjosti čini vrlo ugodnim.


- Novi Saverov fišermen predviđen je za pogon vanbrodskim motorom snage do 150 konja, a testirani model pokreće Suzukijev četverocilindraš od 140 konjskih snaga, što se pokazalo kao optimalan izbor. Motor ni u jednom trenutku ne ostaje bez daha i brodicu u vrlo kratkom roku potera do maksimalnih 30 čvorova. Odlike pravog gliserskog trupa vidljive su u svim režimima plovidbe, što znači da Saverov fišerman sa kabinom izvrsno drži pravac i bez zadrške izvršava sve što mu se okretom kormila poručuje, bez ikakvog proklizavanja krmenog dela, čak i kod najoštrijih skretanja. Trideset čvorova maksimalne brzine i više je nego zadovoljavajuća cifra, ali čisto sumnjamo da će iko stalno ploviti tom brzinom, tako da je podatak o optimalnoj brzini krstarenja od dvadesetak čvorova pri 4.300 obrtaja ipak puno važniji.


- Saver, jedan od većih italijanskih proizvođača stakloplastičnih plovila do 10 metara još jednom je pokazao da zna proizvesti plovilo koje će zadovoljiti potrebe većine prosečnih nautičara. Model 21 fisher s prostranom kabinom i kokpitom zadovoljavajuće veličine, predstavlja brodicu koja se može koristiti celu godinu pa je samim time pravi izbor za sve one koji vole da kombinuju odlazak u ribolov tokom proleća i jeseni sa letnjim izletima i kraćim krstarenjima. Novi Saverov fisherman s kabinom pogodan je za sve aktivnosti na moru, a pogonjen Suzukijevim motorom sa četiri cilindra i 140 konjskih snaga bez oklijevanja, potegne do maksimalne brzine od 30 čvorova.


Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više