Saver 720 WA Deck
27.01.2015.

- Sa modelom 720 WA Deck se poznati italijanski proizvođač manjih plovila Saver, priključio globalnom trendu proizvodnje otvorenih glisera, takozvanih fišermena sa zatvorenim pramčanim delom. U popularno zvanim sundeck modelima objedinjene su najbolje osobine otvorenih glisera za dnevne izlete i glisera sa kabinom, uz male kompromise. Pri pogledu na bočnu stranu Saver 720 WA Deck, nemoguće je zaključiti da se tu skriva i kabina, jer jedino što se izdiže je vrh upravljačke konzole sa integrisanim vetrobranom. Tek pri detaljnom pogledu u kokpit vidljiva je široka i ravna paluba ispod koje je ukomponovana, za plovilo ove veličine, vrlo prostrana kabina.


- Kokpit je ovde najvažniji ali i najprostraniji deo celog plovila. Tu prostranost su projektanti postigli koristeći nekoliko malih trikova, od kojih je najvažniji širina koja iznosi punih 260cm, tako da prostora u širinu zaista ne fali.Drugi trik je nepostojanje fiksnih bočnih klupa, već su ugrađene preklopne koje se kada nisu u upotrebi preklope prema dolei uvuku u prostor između boka trupa i boka kokpita. Treća sitnica koja stvara prostor je zakrivljena zadnja stranica kokpita čijom je upotrebom ona kadica oko motora svedena na minimum potrebnog prostora. Ispred nje je fiksna klupa koja je takođe zakrivljena, unutar koje je zaista ogroman prostor za skladištenje.


- Središnja konzola je malo jača nego kod otvorenih glisera, što je i razumljivo, jer ipak je negde trebalo smestiti ulaz u kabinu. zahvaljujući spomenutoj širini ostalo je dovoljno prostora za izlaze na pramac i uz levi i uz desni bok. Sa nešto više od dva stepenika dolazi se na ravan i prostran pramčani deo koji se oblaganjem jastucima pretvara u prostrano i udobno sunčalište. Za siguran prolaz tu su visoka i čvrsta Inox ograda a sa druge strane tu je i okvir vetrobranakoji može poslužiti kao rukohvat. U pramčanom delu ograda je otvorena za lakši ulaz sa prednje strane, a tu je i električno sidreno vitlo sa vodilicom za sidro. Malo je nezgodno smešteno jer nije upušteno u površinu, pa značajno štrči i predstavlja potencijalnu opasnost za bose nožne prste. Ceo rub pramčanog dela je podignut za 7-8cm pa nema straha da će vetar i strujanje vazduha koje se stvara pri glisiranju podignuti jastuke koji su prilično veliki i u svega dva komada prekrivaju celu palubu. Koliko je njihova veličina prednost i pruža udobnije sunčanje, toliko je i mana kada ih treba pospremiti u kabinu.


- Upravljačka konzola smeštena centralno dovoljo je visoka za ugodno upravljanje stojeći i zajedno sa vetrobranom dobro štiti od vetra. Staklo vetrobrana je u tamnoj boji, isto kao i dvodelna vrata za ulaz u kabinu koja se nalaze na levoj strani konzole. Prema tim detaljima, usklađenosti boje vetrobrana i vrata, jastuka i trupa, vidljivo je da se radi o italijanskom dizajnu. Pravo iznenađenje se nalazi unutar široke klupe vozača sa naslonom, na koju se mogu udobno smestiti dve osobe. Reč je o pravom malom kuhinjskom bloku koji je opremljen sudoperom i  jednostrukim plinskim kuvalom, kojem se pristupa podizanjem površine za sedenje u desnu stranu. Ispod celog prednjeg dela nalazi se začuđujuće velika kabina kojom dominira prostrani ležaj na kojem mogu bez problema spavati tri osobe, dok se na bokovima ispod samog plafona nalaze police za razne sitnice. Test je rađen na potpuno opremljenom plovilu tako da je tu bio još i pravi brodski WC, smešten malo nezgodno u sred kabine između kreveta, a i frizider u ormariću odmah levo pored vrata tako da je lako dostupan i iz kokpita i iz kabine.


- Saver 720 WA Deck može se dobiti u verziji sa jednim ili dva vanbrodska motora u rasponu od 1x200 do 2x150 KS. Optimalan je jedan motor sa 225 KS, pri kome se  maksimalna brzina penje do 36 čvorova, a brzina krstarenja od 23-25 čvorova se postiže pri 3500 obrtaja sa povoljnom potrošnjom. Ubrzanje sa 225 konja nije impresivno, što je i razumljivo jer samo plovilo bez motora i opreme, praznih pregrada teži 1200kg, dok opremljen sa dve osobe unutar teži 1800kg. To predstavlja savršenu meru za umerenu plovidbu sa povoljnom potrošnjom. Jako dobro se drži na mirnom moru bez lupanja i posrtanja, za šta je zaslužan zašiljen pramac koji lako reže valove. I ovde je primećena jedna boljka kao i kod većine sličnih plovila, veliki propeler stvara veliki vrtlog i treba mu puno vode kod naglih skretanja, pa tada propeler povlači vazduh, odnosno ostaje na suvom. Potrebno je smao malo prakse kako bi se to predvidelo na vreme i smanjio gas.


- Saver 720 WA Deck je pravi gliser i ponašanjem i izgledom. Proizvođač je pronašao optimalan odnos dužine i širine što je rezultiralo mnoštvom prostora, stabilnošću i drugim osobinama, tako da je po svakom detalju namenjen uživanju na moru. Svojim putnicima nudi sve što im za to treba: dosta prostora za sunčanje, prostran kokpit sa stolom smeštenim u sredini, platformu sa preklopnim merdevinama za izlazak iz mora, frižider pri ruci, kabinu za poslepodnevni odmor bez straha od opekotina jakog sunca.





- Celo plovilo je kvalitetno izrađeno i vrlo čvrsto, a kvalitet završne obrade je sasvim solidan i apsolutno fer u odnosu na cenu. Plovilo u dnevnoj varjanti može komotno primiti 5 ljudi, a ako se radi o noćenju, tada se broj svodi na dvoje odraslih ljudi sa jednim manjim detetom.











Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više