Parasailing 34
06.02.2015.

U svetu nautike, osim brodogradilišta koji proizvode jahte, glisere, fišermane, gumenjake i ostala svakodnevno viđana plovila, od velikog značaja su i graditelji plovila specijalnih namena. Jedno od takvih plovila je i čamac, koji služi za vučenje padobrana.


 

Parasailing spada u grupu ekstremnih sportova. Za njega je potreban specijalno izgrađen čamac, koji može da podigne osobu zakačenu za padobran, a da u isto vreme, njegove maritimne karakteristike i performanse budu takve, da ga sila koju stvara otpor površine padobrana ne sprečava da se kreće onako, kako to skiper veoma pažljivim upravljanjem nalaže. Na sajmu nautike u Biogradu, imali smo prilike da testiramo jedan ovakav čamac koji se proizvodi u turskoj, a nosi oznaku Parasailing 34.


 

Gliser dužine 10.30 m, izgrađen je tako da ima veliku platformu na kojoj se padobran priprema, kači za osobu koja želi da se vine u nebo i sa koje se uz pomoć rude sa specijalnim mehanizmom, lagano otpušta sajla za koju je padobran vezan kako bi se vinuo u nebo, ili zateže, kako bi se osoba sa padobranom vratila na čamac.

 

Osim skiperske klupe i komandne konzole, u koju je integrisana komora za odlaganje, pored je formirano suvozačko sedište, a ceo pramac je poput bowridera, formiran u ogromnu polukružnu klupu, pa je moguće ovim čamcem isploviti i u većem društvu. Posada Nautike, odlučila se na test u petočlanom sastavu.


 

Odmah na početku, ustanovili smo da je komandna konzola opremljena taman kako treba, bez previše elektronike, da je pregledna i da je sve pod rukom. Bilo bi veoma zabrinjavajuće da nije tako, jer je u pitanju čamac kojim se mora upravljati sa lakoćom i koji mora biti potpuno pregledan.

 

Što se tiče samog trupa, uočljivo je da se ne završava potpuno u špic, a linije samog korita podsećaju na oblik slova M, što mu daje određenu širinu i omogućuje kontakt s morem. Zahvaljujući tome, na talasima nema velikog bočnog naginjanja, a to ovom gliseru daje priličnu stabilnost, koja rezultuje izuzetnom bezbednošću posade. U nju smo se i uverili, osećaj sigurnosti bio je podjednako postojan, bilo da smo plovili pod manjim obrtajima, bilo maksimalnom brzinom. I u jednom i u drugom slučaju, manevrisanje je bilo lako, bez centrifugalne sile i stabilno, a talase gotovo da nismo osetili ni tokom frontalnog, ni tokom bočnog nailaska. Reakcija na svaku komandu je zaista trenutna, što je na jednom plovilu ovakve namene zapravo i zahtev.


 

Čamac koji smo testirali, bio je opremljen najslabijim motorom iz palete koja se kupcima nudi, od svega 330 KS, kojim smo maksimalnu brzinu od 37 čvorova dostigli na 3.800 obrtaja, dok smo se najprijatnije osećali ploveći brzinom od 22 čvora pri 2.600 obrtaja.

 

Osim standardne opremljenosti, parasailing 34 može da se naruči sa dosta dodatne opreme. Kao što je i uobičajeno za plovila namenjena ekstremnim sportovima, ceo kokpit je fantastično ozvučen, a tu je i rol bar sa mogućnošću raznih dodataka poput reflektora, tende i drugih rekvizita.

 

Tehnički detalji:

Dužina                        10.30m

Širina                           3.05m

Gaz                              0.45m

Kapacitet rez. goriva    250l

Posada max                 14+1

CE kategorija                    C




Present d.o.o.

www.nautika-present.com

Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više