Sea Water 410 Convertible
19.02.2015.

Gabaritan gumenjak za bezbedan kruzing

Brodogradilište Sea Water proizvodi gumenjake za nautičare koji more žele da dožive na sasvim drugačiji način. Njihova vizija jeste da na super strukturi, oivičenoj tubusima, priušte sav komfor koji treba da ima jedan tender ili istraživački čamac.

Nedavno smo imali prilike da testiramo Sea Water 410 Convertible. Velika paluba, prostrana ležaljka u nastavku široke krmene klupe i pramčana klupa sa stolom koja se lako adaptira u ležaljku, stvaraju osećaj potpune bezbednosti, te nas jaka bura nije sprečila da se ukrcamo.

Komandna konzola je veoma masivna i bogato opremljena. Kormilo je lako pokretno, manu nalazimo na ručicama gasa. To nam stvara male probleme tokom manevrisanja, zato što se iz neutrala teško prebacuje u brzinu, što je posledica neadekvatnih sajli koje su upotrebljene privremeno, dok ne stignu nove originalne. Zato ovu manu isključujemo i svrstavamo u trenutni kvar, a koncentrišemo se na kvalitet plovidbe i maritimna svojstva ovog snažnog gumenjaka.

Sam start je pokazao izuzetno dobru reakciju na komandu gasa, kada smo sa minimuma pogona naglo povećali broj obrtaja. Sea Water je odmah stabilno zauzeo svoju poziciju na površini vode, na kojoj je sa lakoćom poigravao, bez obzira na jaku buru. Da li smo joj išli u susret ili nam je duvala u leđa, dok smo se vozili bočno, kao i kada smo se pri krstarećoj brzini na vetru okrenuli, otpor nismo osetili. Nije bilo ni naznake da bi nas isti mogao zahvatiti pod nekim uglom i prouzrokovati naše prevrtanje. Čak ni u slučajevima gde smo proizveli veće talase, kako bismo ispitali stabilnost na njima.

Po nekim fabričkim standardima, maksimalna dozvoljena snaga pogona ovog modela Sea Water je ukupno 1050 konjskih snaga (3 x 350 KS), a mi smo ovaj model testirali sa dva vanbrodska motora od po 250 KS. Iako je to samo polovina od ukupno dozvoljene pogonske snage,  osećaj da se nalazimo na moćnom gliseru nije nam nedostajao ni u jednom trenutku tokom testa, što ukazuje na odličnu anatomiju vodene linije trupa. 

Lako manevrisanje, odličan položaj bez jakih centrifugalnih sila, suv kokpit bez obzira na uslove mora i odlične reakcije na komande ručicama gasa, konkretno potvrđuju ovaj utisak.



Iako je hladna bura bila nemilosrdna, isprobali smo ovaj čamac do krajnjih granica. Osim što smo udarom u jedan veći talas, bokom uz vetar, uspeli da se malo poprskamo, ostali smo suvi manevrišući različitim brzinama.

Uz vetar, na 6000 obrtaja, dostigli smo brzinu od maksimalnih 36,2 čvora, dok nam se plovidba činila najugodnija na 4500 obrtaja, pri brzini od 24,6 čvorova.

Važno je da napomenemo da Sea Water ima zapravo tri tipa gumenjaka, a jedan od njih je i Convertible, koji se proizvodi u nekoliko veličina. Suština ovog tipa je multifunkcionalnost, odnosno da može da se koristi kao tender, istraživački čamac, ali i kao radno plovilo. Dizajniran je tako da se sa lakoćom prilagođava svrsi, pa osim što je atraktivan i elegantan, njegova multifunkcionalnost je osobina od primarnog značaja.



Tehnički detalji:


Dužina                                           12,70 m
Širina                                              4,20 m
Maks. snaga motora                      1050 KS
Dužina osovina motora                  XL/XXL
Kapacitet rez. goriva                      900 l
Max broj putnika                             30
CE kategorija                                  B



Present d.o.o.

www.nautika-present.com

Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više