- »
- TESTOVI »
- TESTOVI PLOVILA »
- Sea Water 410 Convertible
Gabaritan gumenjak za bezbedan kruzing
Brodogradilište Sea Water proizvodi gumenjake za nautičare koji more žele da dožive na sasvim drugačiji način. Njihova vizija jeste da na super strukturi, oivičenoj tubusima, priušte sav komfor koji treba da ima jedan tender ili istraživački čamac.
Nedavno smo imali prilike da testiramo Sea Water 410 Convertible. Velika paluba, prostrana ležaljka u nastavku široke krmene klupe i pramčana klupa sa stolom koja se lako adaptira u ležaljku, stvaraju osećaj potpune bezbednosti, te nas jaka bura nije sprečila da se ukrcamo.
Komandna konzola je veoma masivna i bogato opremljena. Kormilo je lako pokretno, manu nalazimo na ručicama gasa. To nam stvara male probleme tokom manevrisanja, zato što se iz neutrala teško prebacuje u brzinu, što je posledica neadekvatnih sajli koje su upotrebljene privremeno, dok ne stignu nove originalne. Zato ovu manu isključujemo i svrstavamo u trenutni kvar, a koncentrišemo se na kvalitet plovidbe i maritimna svojstva ovog snažnog gumenjaka.
Sam start je pokazao izuzetno dobru reakciju na komandu gasa, kada smo sa minimuma pogona naglo povećali broj obrtaja. Sea Water je odmah stabilno zauzeo svoju poziciju na površini vode, na kojoj je sa lakoćom poigravao, bez obzira na jaku buru. Da li smo joj išli u susret ili nam je duvala u leđa, dok smo se vozili bočno, kao i kada smo se pri krstarećoj brzini na vetru okrenuli, otpor nismo osetili. Nije bilo ni naznake da bi nas isti mogao zahvatiti pod nekim uglom i prouzrokovati naše prevrtanje. Čak ni u slučajevima gde smo proizveli veće talase, kako bismo ispitali stabilnost na njima.
Po nekim fabričkim standardima, maksimalna dozvoljena snaga pogona ovog modela Sea Water je ukupno 1050 konjskih snaga (3 x 350 KS), a mi smo ovaj model testirali sa dva vanbrodska motora od po 250 KS. Iako je to samo polovina od ukupno dozvoljene pogonske snage, osećaj da se nalazimo na moćnom gliseru nije nam nedostajao ni u jednom trenutku tokom testa, što ukazuje na odličnu anatomiju vodene linije trupa.
Lako manevrisanje, odličan položaj bez jakih centrifugalnih sila, suv kokpit bez obzira na uslove mora i odlične reakcije na komande ručicama gasa, konkretno potvrđuju ovaj utisak.
Iako je hladna bura bila nemilosrdna, isprobali smo ovaj čamac do krajnjih granica. Osim što smo udarom u jedan veći talas, bokom uz vetar, uspeli da se malo poprskamo, ostali smo suvi manevrišući različitim brzinama.
Uz vetar, na 6000 obrtaja, dostigli smo brzinu od maksimalnih 36,2 čvora, dok nam se plovidba činila najugodnija na 4500 obrtaja, pri brzini od 24,6 čvorova.
Važno je da napomenemo da Sea Water ima zapravo tri tipa gumenjaka, a jedan od njih je i Convertible, koji se proizvodi u nekoliko veličina. Suština ovog tipa je multifunkcionalnost, odnosno da može da se koristi kao tender, istraživački čamac, ali i kao radno plovilo. Dizajniran je tako da se sa lakoćom prilagođava svrsi, pa osim što je atraktivan i elegantan, njegova multifunkcionalnost je osobina od primarnog značaja.
Tehnički detalji:
Širina 4,20 m
Maks. snaga motora 1050 KS
Dužina osovina motora XL/XXL
Kapacitet rez. goriva 900 l
Max broj putnika 30
CE kategorija B