Mercury 4.2L TDI
24.02.2015.
4.2L TDI Mercury Marine je najveći brodski dizel motor. Ovaj lagani, čistog sagorevanja V8 motor je dostupan u dve konfiguracije, 335 ks i 370 ks.

Specifikacija:

Konjska snaga:           300 ks
Broj cilindara:              8 cilindara
Konfiguracija:              V8
Rashladni sistem:        zatvoren
Težina:                         379,20kg / 836,00 lbs
Max. broj obrtaja:         4200
Dužina/Širina/Visina:    47 x 33 x 33'' / 1206 x 835 x 836 mm





Mercury je iskoračio iz odnosa sa Cummins Marine Diesel, Mercury Marine se sada snabdeva motorima iz Volkswagen-a, globalnim liderom kada govorimo o dizel motorima. Na ovoj platformi svaki detalj govori da je u pitanju tehnologija, od napredne elektronike do haj teh metala koji su korišćeni za turbo i blok.
Obe verzije KS imaju zajedničko - lagani V8, 4-taktna dizel fabrika koja proizvodi 4200 obrtaja sa ručicom gasa spuštenom do kraja (otvorenim gasom). Varijacije ovog motora mogu da se vide kod Audi-a A8 sportskog modela, koji postavlja nove standarde za dizel performanse.

Zvuk roktanja od pozadi se čuje od duplog turbopunjača koji se hlade vodom i koriste VTG - variable turbine geometry. Variable-pitch lopatice u turbu namotavaju se pre, proizvodeći veću snagu na manjem broju obrtaja i veći obrtni moment kada je neophodno kako bi čamac počeo da glisira u što kraćem vremenskom intervalu. Dva sirova vodena interkulera, po jedan za svaki nagib, koja hlade vruć vazduh. Smešteni su na prednjem delu motora radi lakšeg pristupa, ovi hladnjaci obaraju temperaturu vazduha, čineći vazduh zbijenijim i tako proizvodeći više snage.

Smanjenje težine je ključ

Ključ moderne marinske dizel jedinice je smanjenje težine što se direktno odražava na performanse. Kako bi značajno smanjili težinu, blok je napravljen procesom koji se zove Vermicular Graphite Casting (VGC). Preporučen je ovaj proces kako bi smanjili težinu za 5% do 10% umesto tradicionalnog livenja gvožđa, plus je što je dva puta čvršći i jači. Dodatno, glave cilindara i usisna grana su napravljene od aluminijuma, a to značajno smanjuje težinu i bolje prenosi toplotu od livenog gvožđa. Iznenađujuće, težina motora iznosi 379kg (836lbs) što je veoma blizu u poređenju sa benzinskim motorom.

Hlađenje

Sistem zatvorenog kruga motornog hlađenja prolazi ne samo kroz blok i glave već i kroz turbo x2, cevovod i sve do hladnjaka ulja i to sve sa ciljem da se produži vreme zaštite od korozije - sve u jednom sistemu. Sveža, sirova voda dolazi samo do podizača izduvnog sistema i do turbo punjača interkulera. Ovakav sklop pomaže u održavanju i servisiranju kako bi smanjili troškove. 


Raspolaganje motorom

Bosch snabdeva napredni dual elektronski ubrizgivač goriva. Sistemski haj teh Piezo ubrizgivači, konkretno, mogu da osete pritisak sagorevanja u svakom cilindru individualno i da prenesu informaciju do motornog kompijutera kako bi podešavanja povećala performanse. Sistem je uparen sa SmartCraft modulom na interfejsu sa svim Mercury gedžetima i monitorima za upravljanje kompletnim plovilom.



Servis - održavanje

Generalno, dizel motori su manje zahtevni za održavanje od benzinskih motora, iz Mercury-ja nas uveravaju da je elementarni servis lak i da je sve na dohvat ruke. Smešten ispod plastične zaštite na vrhu motora koja je samodrenirajući uljni filter, alternator i rezervoar ulja za servo. Tank za tečnost za hlađenje i tank za ulje menjača se nalaze sa prednje strane tako da zahtevaju kratak pogled pre nego što napustite marinu, dok.



Na slici je prikazan MerCruiser Bravo lll pogon

Izbor transmisije za 4.2L TDI je sve popularnija ZF kod brodskih motora ili linija Bravo pogona. Velika prednost kod Mercury dizel familije je opcioni digitalni pogon (ručica) kao i sistem menjača, a i Axius Joystick kontrola za zadnji pogon. Ove karakteristike ujedinjuju TDI i prave jedinstveni ekstremno napredni dizel propulzioni set.
Prethodne vesti
Revolucionarni Suzuki 350KS
26.06.2017.
Pre 10-ak dana vodeća kompanija u proizvodnji vanbrodskih motora Suzuki Marine je na svetskom skupu brodarstva u Boca Raton na Floridi sa ponosom predstavio svo...
Saznaj više
SUZUKI DF150TG i DF175TG
09.06.2015.
Suzuki DF150TG i DF175TG su motori velikih zapremina, sjajnih performansi sa malom potrošnjom goriva.Inovativne tehnologije u liniji Suzuki četvorocilindričnih ...
Saznaj više
SUZUKI DF25A i DF30A
04.04.2015.
Lean Burn (mala potrošnja) i najlakši u klasi vanbrodskih motoraRezultat investiranja u razvoj i istraživanje koji izdvajaju brend SUZUKI su napredna tehnič...
Saznaj više
SUZUKI DF200A (200AP)
18.03.2015.
Spoj snage i performansi ima svoju cenu a to je težina. Pri izboru vanbrodskog motora odnos snaga/težina postaje značajan faktor. Do sada za opremanje plovila s...
Saznaj više
Mercury 115ks 4-taktni motor
19.02.2015.
Mercury Marine linija druge-generacije četvorotaktnih, 2.1L vanbrodskih motora. Ova zamenska grupa nudi modele 75, 90 i 115ks sa dva veća izlaza sa Command ...
Saznaj više
Nova M linija Dizel motora
16.12.2014.
DETALJIPostava redizajniranog M - line brodskog dizel motora je impresivna. Sa novim karakteristikama, modernim izgledom i dodatnim prednostima, nova M - li...
Saznaj više
Volvo Penta V8-380 (brodski motor)
11.12.2014.
V8-380 je jedan od prvih brodskih motora sa pogonom na benzin, koji je tokom godina predstavljanja napravio veliki korak napred po pitanju performansi i efikasn...
Saznaj više
Mercury MerCruiser 4.5L i 250ks
30.10.2014.
 - Brodski motor sa 6 cilindara je novina realizovana od strane ljudi iz Fond du Lac, Wisconsin. Ovaj novi, svrsi shodan model, 4.5L brodski motor je...
Saznaj više