SUZUKI DF200A (200AP)
18.03.2015.
Spoj snage i performansi ima svoju cenu a to je težina. Pri izboru vanbrodskog motora odnos snaga/težina postaje značajan faktor. Do sada za opremanje plovila sa vanbrodskim motorom klase 147 kW (200PS) izbor je bio V6 motor. Ipak, sada sa SUZUKI DF200A sve se menja. DF200A je projektovan kao kompaktni četvoro-cilindrični 2.9 litarski "Veliki-Blok" vanbrodski motor snage i performansi jednog V6 motora. Motor koristi visoki 10,2:1 odnos kompresije kako bi dao impresivno ubrzanje pri nižem broju obrtaja. DF200A takođe koristi i celi niz naprednih tehničkih rešenja koja donose prednosti u smislu performansi i potrošnje.



Osnovne karakteristike novih DF200A/200AP

Motor ima zapreminu od 2867 cm3, "Veliki-Blok" veće snage i odnosa kompresije pruža 147kW (200 ks), što omogućava impresivna ubrzanja pri malom broju obrtaja.

• Suzuki Lean Burn kontrolna tehnologija kombinovana sa "Suzuki Precision Control", obezbeđuje izvanrednu uštedu goriva tokom dužeg vremenskog perioda i jednostavno ubrzanje.

• Usisni sistem vazduha je Polu-Direktan, omogućava veći protok vazduha što obezbebeđuje veću snagu motora.

• Senzor O2 sa senzorom za otkrivanje vode u smeši obezbeđuje povećanje pouzdanosti rada motora.

• Usisni rezonator održava miran rad motora.

• Promenljivo vreme rada ventila (VVT) - tehnologija za povećani obrtni moment od niskog do srednjeg raspona, što obezbeđuje bolje ubrzanje.

• Višestepeni indukcioni sistem (Multi-Stage Induction System) osigurava vrhunske performanse pri većim brzinama.

• Sistem "start bez ključa" (Keyless Start System) omogućava pokretanje motora bez ključa, a takođe ima funkciju obeshrabrivanja u pokušaju krađe.

Suzuki Selective Rotation - selektivna rotacija propelera omogućava motoru okretanje propelera u smeru kazaljke na satu ili u suprotnom (samo kod DF200AP).



Tehnologija Lean Burn (mala potrošnja)

Sa Lean Burn kontrolnom tehnologijom vanbrodski četvorotaktni motori imaju bolji učinak i ekonomičniju upotrebu goriva. Sastav u potpunosti koristi kontrolu koju pruža 32-bitni računar ECM, koristeći senzore koji prate sve parametre rada motora. Tako pruža tačnu količinu goriva koja je potrebna za rad u celom rasponu broja obrtaja motora. Korišćenjem Lean Burn Tehnologije, četvorotaktni DF200A postiže značajno smanjenje u potrošnji goriva u odnosu na postojeći Suzuki V6 od 200 ks. U poređenju sa starijim modelom DF200A koristi 19% manje goriva, najviše u režimu krstarenja kada se motor koristi 70% vremena.

Polu-Direktan Sistem usisa vazduha

DF200A ima inovativan i savremen izgled poklopca motora, ipak poklopac je i nešto više od toga, jer ima totalno novu funkciju. Tehnička koncepcija i novi dizajn sa dužim i kompleksnijim usisnim razvodnikom osigurava polu-direktan ulaz hladnog vazduha u motor. Zahvaljujući povećanju količine hladnog vazduha u motoru, ubrzanje i maksimalna brzina se postižu sa manje napora, dok na smanjenje radne temperature motora uticaj ima dizajn poklopca.

Veliki Blok - motor visokih performansi

DF200A je projektovan kao četvoro-cilindrični kompaktni 2.9 litara "Veliki-Blok" vanbrodski motor koji ima karakteristike V6 motora. Visoki odnos 10,2:1 kompresije koristi DOHC motor sa četiri ventila po cilindru. Takođe, ono što ga odlikuje je (VVT) promenljivo vreme otvaranja ventila, višestepeni indukcijski sistem (MSI), 32-bitni brodski računar.
Još jedna novina kod ovog modela je što je lakši od V6 verzije za 30kg, tako da je idealan za talas u budućnost.

Rezonator

Glavni uzrok buke kao usisni kolektor vazduha. Velika brzina vazduha pri ulasku u motor proizvodi oštar zvuk, rezonator na DF200A služi da bi taj zvuk smanjio na minimum i učinio rad motora neverovatno mirnim.

Senzor O2 sa povratnim kontrolnim sistemom

O2 je zadužen za proveru količine vazduha koja ulazi u motor što obezbeđuje da ECM može nesmetano da upravlja smešom vazduh-gorivo, a to sve iz razloga da motor može da raspolaže maksimalnim i optimalnim performansama.

Najveća zapremina u klasi

Na obrtni moment i ubrzanje, zapremina ima direktan uticaj. Defakto, što je veća zapremina motora to su veći ubrzanje i obrtni moment. Još jedan od aduta DF200A a i razloga što ima zapreminu 2.867 cm3, snage 147 kW.

Višestepeni Indukcioni sistem

Prava količina vazduha u cilindru ima veliki uticaj na performanse. Velike brzine zahtevaju i veću količinu vazduha, dok manje brzine zahtevaju manju količinu vazduha. Ovakve zahteve ovaj sistem može da zadovolji i ispuni.
Kod manjeg broja obrtaja vazduh ulazi kroz dužu cev i daje bolje sagorevanje. Kod većeg broja obrtaja otvara se ventil za direktan dovod vazduha, veća količina vazduha povećava sposobnost motora, a kao rezultat daje veću snagu motoru.

Izdvojena pogonska osovina

Karakteristika koja veliča Suzuki modele vanbrodskih motora je kompaktnost. Upotpunjuje je sistem izdvojene pogonske osovine (Suzuki Offset Drive). Radilica je odvojena od pogonske osovine ali su povezane sistemom zupčanika agresivne razmere prenosa 2,50:1.
Radni učinak je prednost sistema, povećana kompaktnost motora, stabilnosti i balans čime se smanjuju vibracije. Bolji raspored težine je rezultat pomeranja motora ka napred.

Sistem promenljivog vremena hoda ventila

Tehnologija VVT omogućava promenljivo vreme otvaranja i zatvaranja ventila u zavisnosti od broja obrtaja, što daje još bolje performanse dok potrošnju neverovatno smanjuje.

Prethodne vesti
Revolucionarni Suzuki 350KS
26.06.2017.
Pre 10-ak dana vodeća kompanija u proizvodnji vanbrodskih motora Suzuki Marine je na svetskom skupu brodarstva u Boca Raton na Floridi sa ponosom predstavio svo...
Saznaj više
SUZUKI DF150TG i DF175TG
09.06.2015.
Suzuki DF150TG i DF175TG su motori velikih zapremina, sjajnih performansi sa malom potrošnjom goriva.Inovativne tehnologije u liniji Suzuki četvorocilindričnih ...
Saznaj više
SUZUKI DF25A i DF30A
04.04.2015.
Lean Burn (mala potrošnja) i najlakši u klasi vanbrodskih motoraRezultat investiranja u razvoj i istraživanje koji izdvajaju brend SUZUKI su napredna tehnič...
Saznaj više
Mercury 4.2L TDI
24.02.2015.
4.2L TDI Mercury Marine je najveći brodski dizel motor. Ovaj lagani, čistog sagorevanja V8 motor je dostupan u dve konfiguracije, 335 ks i 370 ks.Specifikacija:...
Saznaj više
Mercury 115ks 4-taktni motor
19.02.2015.
Mercury Marine linija druge-generacije četvorotaktnih, 2.1L vanbrodskih motora. Ova zamenska grupa nudi modele 75, 90 i 115ks sa dva veća izlaza sa Command ...
Saznaj više
Nova M linija Dizel motora
16.12.2014.
DETALJIPostava redizajniranog M - line brodskog dizel motora je impresivna. Sa novim karakteristikama, modernim izgledom i dodatnim prednostima, nova M - li...
Saznaj više
Volvo Penta V8-380 (brodski motor)
11.12.2014.
V8-380 je jedan od prvih brodskih motora sa pogonom na benzin, koji je tokom godina predstavljanja napravio veliki korak napred po pitanju performansi i efikasn...
Saznaj više
Mercury MerCruiser 4.5L i 250ks
30.10.2014.
 - Brodski motor sa 6 cilindara je novina realizovana od strane ljudi iz Fond du Lac, Wisconsin. Ovaj novi, svrsi shodan model, 4.5L brodski motor je...
Saznaj više