Bayliner Element XR7
25.03.2015.
DPC: 7.62m (25'0'')
Širina: 2.59m (8'6'')
Težina: 2040kg (4500lb)
Broj osoba: 16 (1004kg)
Kapacitet rezervoara: 150L



U kompaniji Bayliner, sa istančanim sluhom za potrebe korisnika, su odlučili da naprave čamac koji će privući ljubitelje pontonaca (poznat i kao platforma). Novi Bayliner XR7 je pontonac ali bez aluminijumskih pontona. 2013 godine Bayliner je plenio sa tek lansiranim novim modelom Element koji se pokazao kao ekonomičan, prostran i praktičan brzi čamac koji su posetioci tada mogli da vide prvi put. Prošle godine Bayliner je izbacio novi model XL verzija, koji je povećao standardni pogon sa 60ks na 90ks kao i dužinu preko celog sa 4,8m (16 feet) na 5,5m (18 feet).
Bayliner je izgradio Element po formi trupa koji se zove M-trup.
M-trup je idealan za pontonce jer ima nekoliko njegovih atributa: predvidljivost, brzo postizanje pozicije glisiranja i stabilnost kada je parkiran. M-trup je nalik trimaranskom, sa V-oblikom centralne linije kobilice kao i V-oblika dve bočne kobilice. S obzirom da je prilagođen za oblik pontonskog stila, Bayliner je produžio centralnu liniju na 6.7m (22 feet) i povećao širinu na 2,59m (8 feet 6 inches). Pramčana i krmena platforma su povećale dužinu preko celog na 7.8m (25 feet 6 inches), obe platforme imaju pristup iz vode što je teško preteći. Korito od fiberglasa omogućavaju nekoliko prednosti u odnosu na tradicionalni pontonac uključujući dva velika ostavinska prostora za skije koja se nalaze u podu na Bayliner Element. Prostor na prednjem delu konzole je produžen i daje mogućnost za ostavinski prostor. Upravljačka konzola je vertikalno povećana za 13cm (5 inches) razlog je da bi skiper imao bolju preglednost. Ovako podešena skiperska pozicija u mnogome olakšava upravljanje čamcem sa ovakvim rasporedom sedenja i ovakvog dizajna jer posada se uvek nekako smesti na prednjem delu čamca tj. ispred skipera.



Bitna stvar kod XR7 modela je da je pri brzini od 40mph i sa montiranom bimini tendom bez ikakvih smetnji možete da vozite.
Pozicija glisiranja se postiže za 4 sekunde dok su svi prisutni, na svojim sedištima, ostali sigurni. Sa malo više otvorenim gasom nego što je očekivano, ipak iz kompanije Bayliner tvrde da je samo potrebno malo vremena dok motor legne na svoje mesto. Sada postoji nekoliko pontonaca sa performansama koji imaju treću srednju kobilicu V oblika, sada zvano trimaransko korito, koje im pomaže da se znatno približe V - koritima od fiberglasa po brzini i upravljivosti. Trimaranci takođe mogu da imaju bar jedan ostavinski prostor u podu u centralnom delu. Trup na Element XR7 je na pramcu zakrivljen što je napredak jer nema prskanja posade ni prilikom uzburkane vode ili talasa za razliku od aluminijumskih tubulusa.



Kompletna paluba na XR7 je pontonska. Raspored sedenja u pramcu je tipičan pontonski (klupe su okrenute jedna ka drugoj) dok u kokpitu ima još mesta za sedenje sve zajedno sa ostavinskim prostorom ispod sedišta. Na pramcu postoji i boks za sidro, što je retkost na aluminijumskom pontoncu. Vrata sa leve bočne strane su idealna za ukrcavanje i iskrcavanje posade.



Centar za zabavu ima mesto kao opciju za frižider, dok je prostor u zadnjem delu čamca obezbeđen ogradom od INOX-a. Umesto produžene platforme za plivače, Bayliner ima produžene merdevine za plivače koje pružaju dovoljno prostora za pristup vodi. Primetno je i da te iste merdevine nemaju dodira sa propelerom motora. XR7 u ponudi ima jedan raspored, dok većina proizvođača pontonaca ima u ponudi nekoliko izbora.



Bayliner nije prvi proizvođač čamaca od fiberglasa koji gradi pontonce. Hurricane gradi FunDeck godinama, 226 FunDeck je približnih dimenzija kao XR7, doduše sa napadnijim pramcem i bez fiberglasa. Dok oba proizvođača koriste prednosti aluminijuma za slanu vodu, od oba Element XR7 ima lepše linije i izgled i bolje karakteristike za nemirnu vodu, i to sve zahvaljujući M-trupu. XR7 može da se nosi sa talasima koje proizvode čamci za wake kao i da ih seče i to bez prskanja vode na palubu, i ono najbitnije bez šokiranja bilo koga od posade.



Sve u svemu, sa novim Element XR7, Bayliner izgleda kao da su nešto naumili. Ukoliko je moguće održati osnovnu misiju Element XR7 - proizvoditi pristupačan i jednostavan čak i za početnike - sa stabilnošću i socijalnom atmosferom pontonca, onda to može da bude dobitna kombinacija za Vas.
Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više