Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od drugih dostupnih čamaca, na R180 možete videti dosta delova od INOX-a i drugih detalja koji su često izostavljeni. Možda nije najjeftiniji čamac u klasi ali aduti koji su konkurentni pored cene su funkcionalnost i karakteristike.

Ključne karakteristike
  • aluminijumski ram vetrobrana sa rukohvatima od INOX-a
  • ostavinski prostor na vrhu konzole sa odvodom
  • krmeno jump sedište sa obarajućim naslonom
  • Diamond Lustre neklizajuća površina
  • Proširen i otporan na prljanje mebl od vinila u kokpitu
  • Živi box za ribu veličine 50 L
  • Kaljužna pumpa sa automatskim prekidačem
  • Teleskopske merdevine od tri stepenika i rukohvat sakriveni ispod poklopca od fiberglasa


Specifikacija






R180 ima visok gaz što poboljšava sigurnost u čamcu. Takođe poseduje i odlične upravljačke karakteristike tako da možete da ga vozite i u plitkim vodama.

Nalazi se u jakoj konkurenciji, dužine 5,49m (18') i centralno smeštenom konzolom, Robalo je interesantan miks dizajnerskih karakteristika.



Različitost Karakteristika

R180 teži 1179 kg (2150 lbs) suv, bez motora. Većina čamaca dužine 5,50 m (18') sa centralno smeštenom konzolom teže između 770 i 950 kg (1700 - 2100 lbs), što znači da je na ovoj skali Robalo skoro poslednji.

Visoki gaz koji ima Robalo 180, jedan je od najviših u industriji. Ovo je jedan od glavnih razloga što teži više nego čamci u ovoj klasi. R180 je takođe i malo širi od većine čamaca u klasi što ga čini težim ali i stabilnijim.



Vrlo primetna ravna kobilica.

Performanse i Upravljanje

U vodi R180 se ponaša kako se samo poželeti može. Upravljanje je precizno što je odlično pri sečenju talasa. Tokom sečenja talasa kobilica stoji skoro poravnato sa vodom dok prvo u vodu ulazi krma što vam omogućava sigurniju upravljivost i komfornost. Tokom zaokreta je jednako komforan ali sa prisustvom malo vetra u kosi, što je retkost da se tako upravlja.



Kada vozite kroz talase, R180 gura vodu nisko i sa strana. Tako da ćete uz dosta muke da pokvasite vetrobran.

Sa Yamaha vanbrodskim motorom jačine 115 ks i četvorotaktnim pogonom, čamac postiže 6000 rpm i 66 km/h (41 mph). Pri toj brzini potrošnja je 38 L (10,4 gph) a može da pređe 286 km (178 milja).

Najbolje krstarenje se postiže pri brzini od 32 km/h i 3500 obrtaja (rpm). Tada je potrošnja svedena na 11 L na sat (3,8 gph) a možete da pređete 380 km (237 milja).

Zahvaljujući ravnoj kobilici, pozicija glisiranja se postiže za 3,8 sekundi. Ubrzanje je prosečno sa 115-com jer se brzina od 32 km/h postiže za 8,1 sekundi a optimalno ubrzanje za krstarenje od 48 km/h se postiže za 12,1 sekundu.

Počevši od krme, R180 ne dolazi sa standardnim motorom takoreći, preporučeni vanbrodski motori su Yamaha 115 ks i Yamaha 150 ks kao drugi izbor. Testovi su pokazali da 115-ca više odgovara ovom modelu.



Na Robalo 180 je testiran vanbrodski motor Yamaha 115, mada čamac može da nosi i Yamaha 150 ks iako je taj model teži znatnih 27 kg, koji će vas realno prevesti samo brže na određenu destinaciju.
Krma na R180 je lepo raspoređena. Neklizajuća površina na celoj krmi koja je dovoljno široka da se osećate sigurno čak i tokom vožnje dok sečete manje talase. Kada siđete sa stepenika, koji su u stvari sedišta, možete da podignete naslone koji se nalaze na obe strane. Onog momenta kada se smestite ono što je evidentno je sigurnost. Između ova dva sedišta nalazi se "živi box" ( za ulov ) veličine 57 L (50 galona), obojen u plavo i zakrivljenih ivica da se smanji šok onoga što ulovite. Na desnoj strani se nalaze merdevine od 3 stepenika.



Kada se nasloni sedišta na krmi spuste dobijate relativno uzvišenu gaznu površinu.



Osećate se ugodno i sigurno dok budete sedeli na jump sedištu. Jednom rukom se držite za rukohvat kormilarskog sedišta i jednom nogom ste naslonjeni na stranu čamca tako da možete da se vozite i kroz "teško more".
Upravljačku poziciju karakterišu metalni profili koji su obloženi, kao i frižider veličine 68 L. Frižider je čvrsto je smešten ispod upravljačkog sedišta uz pomoć držača i graničnika, koje je dovoljno visoko i dozvoljava pristup frižideru a da ga ne pomerate.
Skipersko sedište je na pravoj distanci od konzole, i daje dovoljno prostora da stojite iza volana kao i da je dovoljno komforno dok sedite i vozite. Postoji i mesto (naslon) za noge ispod sedišta, koje se na slici ispod ne vidi baš najbolje.



Konzolu karakteriše velika količina INOX-a. Volan se nalazi u samom centru konzole, i ima mesta da se smesti monitor veličine 30,5 cm (12") iznad volana u centru panela. Buka je svedena na minimum zahvaljujući Yamaha digitalnim funkcionalnim satovima.
Na vrhu konzole je smešten kompas sa dva mala odeljka na obe strane sa gumom u dnu i odvodom.



Na slici se vidi kako je vetrobran uklopljen sa držačima (rukohvatima) na obe strane konzole.
Sa obe strane konzole imate širinu od 58,4 cm (23"). Ovo je neuobičajena širina za čamac dužine 5,49 m (18"). Na prednjoj strani konzole se nalazi uobičajeno mesto za sedenje.
Prednji deo konzole se otvara i otkriva ostavinski prostor u koji je smešten Porta-Potti. Prostor ima dovoljno veštačkog svetla, i dovoljno je veliko za sedeći toalet.

Pramac karakterišu dva stepenika, niži ima zapreminu 96,5 L (25,5 galona) i možete da ga koristite kao box za ribu koji ima odvod koji ide direktno van čamca u vodu. Drugi se nalazi iznad u nivou naslona koji se koristi u mirnijim vodama. Takođe je i odeljak u koji se smešta sidro.



Kada se zatvori box za svež ulov, dobijate osigurani prostor, da li stepenik ili mesto za sedenje. Primetni su i rukohvati na obe strane.



Odličan prikaz za ukrcavanje i isrcavanje na Robalo 180. Ovaj model može da upotpuni i bimini tenda kao i T-top tenda bilo elektronska ili ne.
Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
YAMAHA FX CRUISER SVHO
16.04.2015.
Yamaha FX Cruiser SVHO karakteriše RiDE sistem sa dve ručice gasa. Desna ima funkciju koju očekujete (gas) dok je leva zadužena za rikverc tj. da možete da se ...
Saznaj više