Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.

Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.

Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. 

Kada neko kaže "sportska jahta" većina nautičara će pomisliti na Sea Ray liniju Sundancer.

Sundancer-i, poput 470 koju vam danas predstavljamo, otelotvorenje su luksuza, performansi i inovacije na vodama širom sveta već nekoliko decenija. Ovo nije prvi Sea Ray Sundancer koji testiramo. U nastavku ćete pročitati ono što smo otkrili tokom dana provedenog za kormilom ove sportske jahte.

Po nama, čamac mora da bude kako treba ili uopšte nije vredan pomena. Sundancer nije namenjen za ljude koji su navikli na brodske žurke u blizini obale. Ako je naš test bilo kakva indikacija, Sea Ray Sundancer 470 DA je projektovan i proizveden kao da mu je plovidba jedina misija.


Tokom hvatanja zaleta kroz procep koji su napravili talasi, plima je ozbiljno pritiskala krmu, Sundancer 470 je sekao kroz nabrekle bočne talase bez specijalne potrebe za održavanjem pravca ili pažnje o gasu. Ukoliko niste nesmotreni i vodite računa o brzini Sundancer 470 DA će vam pružiti vožnju u stilu "podesi i zaboravi". 

U zalivu talasi su bili i do 2 metra i udarali su u naletima. U takvim uslovima i pri brzini od 30 čvorova mogli smo bezbolno da plovimo ceo dan i bez brige o posadi ili brodu. Kad smo spustili brzinu na 25 čvorova plovidba je postala još mekša i sigurnija. Kako u Sea Ray-u veoma vode računa o smanjenju buke, brod je tokom plovidbe bio tih i buka nikada nije prešla 80 dBA.


Motori Cummins QSB 480s pokazali su najekonomičniju potrošnu goriva na 3000 obrtaja u minutu, dostižući brzinu od 27 čvorova. Na toj brzini motori su trošili 34 galona po času (128 l/h) ukupno, što bi iznosilo 3/4 milje po 1 galonu (1,2 km po 3,8 l). Ova potrošnja je za 50% manja nego kod drugih brodova istih dimenzija i mase, koji jedva postižu pola milje po galonu. Efikasnost je pravi atribut pogonskih nogu, poput Zevs nogu koje pokreću Sea Ray Sundancer 470.


Sem performansi i podataka još informacija se može dobiti iz ovog testa. Potražili smo slabosti u projektovanju, konstrukciji i rasporedu, jer one se obično pokažu tokom plovidbe na ovako napornom danu. Na primer, mnoge kupe-krstarice pokazuju preterane pokrete u strukturi na krovu kabine ili samoj kabini na palubi tokom plovidbe. Takvo kretanje, iako retko ukazuje na kvarove u bližoj budućnosti, praćeno je dosadnim i iritantnim škriputavim zvukovima i često rezultuje curenjem jer zaptivač gubi na elastičnosti mnogo brže nego inače. Zbog svega toga posvetili smo posebnu pažnju na ovakvo kretanje. Uprkos ogromnom vetrobranskom staklu i bočnim prozorima, "velikodušnim" kliznim vratima na krmi i nenadmašnom zastakljenom krovu Sea Ray Sundancer 470 nije pokazao nikakve nepogodnosti. Prosto je neverovatno kako su uspeli da naprave kabinu na palubi od toliko stakla. Bivši zamenik direktora inženjeringa u Sea Ray-u Ron Breman ovo objašnjava na sledeći način: "Ramovi u kojima se nalalazi staklo daju na čvrstoći dok krmeni ugao, prednji stubovi i dijagonalna struktura bočnih prozora daju potporu zastakljenom krovu kabine".





Dobro je što se ovo pokazalo kao funkcionalno. Raspored je zaista poseban, jer rezultat svog tog stakla nije samo odlična vidljivost na pramcu već i ogromna soba za sunčanje koja je pogodna za druženje. Činjenica je da Sea Ray uvodi spoljašnjost u unurašnjost broda i na druge načina. Potrebno je preći samo jedan nivo kako bi se kroz klizna vrata stiglo od salona i kuhinje do pramca. Štaviše, klizna vrata se otvaraju na takav način da cela krmena pregrada potpuno nestane. Kada se sedi u pedantno postavljenim salonima, uvek se može videti spoljašnjost. U podnožju brodskih stepenica nalazi se "atrijum" okupan dnevnom svetlošću, koja prosto sipa kroz vetrobran odozgo. Sve u svemu, ove karakteristike čine dizajn filozofiju Sea Ray-a koja se zove "Sky Flow" (nebesko strujanje) i koja se može opisati kao da je nebo unutar broda a posada može da struji kroz prostore između.


U kokpitu, "Sun Gate" naslanjači u salonima pružaju više mogućnosti. Mogu se koristiti kao sedišta ili se mogu pretvoriti prostor za sunčanje u tren oka. Iznad kokpita se nalazi "Sureshade" tenda koja se po potrebi može izvlačiti ili uvlačiti.

Pramac je siguran i bezbedan zahvaljujući širokim palubama i pravilo postavljenim visokim ogradama i snažim rukohvatima. Na njemu se nalazi platforma za sunčanje u obliku klupe.

Potpalublje je luksuzno i sa ukusom opremljeno i sigurno će impresionirati svakog nautičara. 

SPECIFIKACIJE
Dužina: 14,4 m
Širina: 4,27 m
Masa praznog plovila: 15,286 kg
Gaz: 122 cm
Kapacitet rezervoara za gorivo: 1.325 l
Kapacitet rezervoara za vodu: 378 l
Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više
YAMAHA FX CRUISER SVHO
16.04.2015.
Yamaha FX Cruiser SVHO karakteriše RiDE sistem sa dve ručice gasa. Desna ima funkciju koju očekujete (gas) dok je leva zadužena za rikverc tj. da možete da se ...
Saznaj više