Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.

Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja specijalnih talasa iza sebe, što vešto koriste surferi, jahači talasa i skijaši sa daljinskom kontrolom glavnih parametara sistema za izvođenje super atrakcija. U gliseru je integrisana surf platfroma (I.S.P.) koja kontroliše kompletan rad sistema, a "surf gate" bočni uređaji ugrađeni su na krmenom podvodnom delu, sa leve i desne strane. Džojstik na komandnoj tabli kompjuterski upravlja tim tablama pri određenoj brzini glisera, stvarajući pri tome talase različite visine i oblika.  Surfer takođe može da kontroliše sistem direktno koristeći daljinski uređaj "surf band" na svojoj ruci dok se nalazi van čamca, na talasima. 


Sve se kontroliše pomoću specijalnog kompjutera. Njegov softver, razvijen je od strane naučnika u Minesoti, nalazi se u kućištu, koje je vodonepropusno, otporno na vibracije i elektro-šokove i zadovoljava standard IP60.


Komandni centar je ispred skipera i koristi 12" ekran koji reaguje na dodir i na njemu se vrši podešavanje i programiranje sistema za izvođenje aktivnosti. Sistem može, po želji, da se memoriše za svaku osobu pojedinačno i program se lako pokreće kada određena osoba krene da surfuje ili skija po talasima. 


Sve je programski i automatski kontrolisano tako da je čamac potpuno siguran za izvođenje atrakcija na vodi. Skiper prati surfera putem velikog retrovizora od skoro pola metra i putem zadnje kamere koja prikazuje trenutnu situaciju iza glisera. 


Mere se svi parametri i komandni centar daje vozaču beskrajne podatke za navigaciju sa preglednog interfejsa na ekranu. Kontrolni sistem podizanja i spuštanja "tower-a" u transport varijantu glisera potpuno je lagan za rukovanje i podešavanje a i sami nosači za skije i daske za talase imaju svoje sigurno mesto na odgovarajućim viljuškama na krilnom nosaču. 


Gliser je urađen od kompozit strukture i radi svoje stabilnosti koristi nekoliko balastnih unutrašnih tankova radi povećanja svoje mase i stabilizacije ljuljanja, odnosno trimovanja nivelacije ugla glisera na površini vode prilikom glisiranja i vuče skijaša, odnosno pravljenja talasa. 


Spoljna površina glisera je urađena sa metalik bojom koja nežno presijava, te povećava raspoloženje na suncu i pod reflektorima, odnosno LED rasvetom ljubičastih boja. Tu su i odlično raspoređeni vodootporni zvučnici za stvaranje dobre atmosfere uz omiljenu muziku.


Motor je unutrašnji Monsoon Ford sa obrtnim momentom od 555 do 711Nm. Najvažnije jeste da ima veliki obrtni moment koji mu daje dobru početnu snagu da bi izglisirao i istovremeno lako i uspešno povukao skijaša i napravio talase. Blizu propelera ugrađena je inovacija "Power Wedge", tj. horizontalna krila koja se mehanički spuštaju i time potiskuju vodu stvarajući usmereni mlaz vode koji proizvodi talase. 


Gliser je tipa bowrider, otvoren i potpuno proširen na pramcu gde postoje tapacirane klupe sa naslonom za sedenje i ležanje, koje, kada se spoje sa jastukom, lako se pretvaraju u široku površinu za sunčanje.


Iako je zanimljiv i atraktivan model primetili smo jedan nedostatak. S obzirom da je registrovan za 17 osoba bilo bi od koristi da ima jedan toalet jer postoji dovoljno zatvorenog prostora gde bi mogao da se ugradi.


Dužina je 7,14 m, širina 2,6 m što nam govori da je čamac lako mobilan i sa auto-prikolicom jednostavno se transportuje na različita mesta po potrebi.

PREDNOSTI 
  • Integrisani kompjuterski sistem za kontrolu upravljanja i stvaranje specijalnih uslova za skijanje i surfovanje po talasima;
  • Ugrađene kamere za praćenje skijaša i daljinske komande za upravljanje glavnim parametrima glisera;
  • Primenjeno pet inovacija u sistemu aktivne i sigurne plovidbe.

MANE
  • S obzirom da je čamac registrovan na 17 osoba bilo bi od koristi da ima jedan toalet jer ima dovoljno zatvorenog prostora gde bi mogao da se ugradi.

Preuzeto sa: Present Nautika
Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više
YAMAHA FX CRUISER SVHO
16.04.2015.
Yamaha FX Cruiser SVHO karakteriše RiDE sistem sa dve ručice gasa. Desna ima funkciju koju očekujete (gas) dok je leva zadužena za rikverc tj. da možete da se ...
Saznaj više