PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, krajnje visokih performansi. Međutim, danas su nama mnogo bliže i privlačnije jahte koje smo rešili da testiramo, a upravo ti proizvodi kompanije Pershing iz Ferretti grupacije, danas predstavljaju prave rakete na vodi.


Jednom kad se nađete na njima i doživite taj poseban osećaj, to ostaje trajno zabeleženo u čoveku, jer jahte ovog proizvođača imaju u sebi nešto što retko koja jahta ima, a to su moć, snaga i odlična kontrola preciznog upravljanja na vodi.


U Portorožu su nas čekala dva modela – Pershing 70 i Pershing 80. Kada smo stigli na sajam, vreme je bilo sunčano i vedro sa malo vetra. Naša ekipa sa članovima timova MennYacht, Pershing i Ferretti grupacije, posle kraćeg dogovora oko plana plovidbe se podelila, tako da je jedna ekipa sa kamerom otišla na Pershing 80, dok je druga ekipa otišla na Pershing 70, koji je bio u planu da se intenzivnije eksploatiše.


Inače, Pershing 70 je jahta dužine 21,44 metra i širine 5 metara, aerodinamičnih kontura sa velikom V formom rebra od preko 20 stepeni. Opremljen je sa dva motora MTU 10V 2000 M94, svaki sa 1623 ks. Testirali smo njene osnovne parametre: krstareću brzinu, maksimalnu brzinu, ubrzanja do faze glisiranja, vreme usporenja, potrošnju goriva, bočne manevre i rotacije u mestu, manevre na obe strane pri umerenoj brzini, radijuse zaokreta, preciznost držanja kursa, usmeravanje jahte u preciznom smeru plovidbe i manevar u marini prilikom isplovljavanja i vezivanja uz dok.


Isplovljavanje iz Marine Portorož. Motori ukupne snage preko 3200 konja na Pershingu 70 su startovani i polako su se zagrevali. Isto se to dešavalo i na Pershingu 80 samo sa motorima od ukupno 4000 ks.

Lagano smo isplovili iz Marine Portorož u Piranski zaliv, dok su se čuli motori kako gotovo nečujno rade i čekaju svoj momenat da se prikažu u pravom svetlu. Brzina je polako rasla a nakon nekoliko minuta, kada smo se udaljili par milja od obale, skiperi su ručice gasa gurnuli napred i motori na jahtama su zabrujali snažno i moćno. Krenuli smo u fazu glisiranja.


Glisiranje obe jahte istovremeno. Malo je vremena bilo potrebno da motori Pershinga lansiraju na površinu vode jahte od preko 20 metara i da krene glisiranje. Savršen ugao površinskih propelera je dinamično odradio svoj posao i Pershing 70 je brzo i lagano izglisirao. Skiper je uradio lagano trimovanje i postavio jahtu u horizontalan položaj pri punoj brzini. Usledio je i prvi blagi zaokret jahte i 70-ica je sada hitro sustizala 80-icu. Bio je to poseban osećaj kada vidite kako vam se silovito približava i prestiže vas jahta respektabilne dužine. Zvuk motora je u tim momentima potpuno došao do izražaja.


Manevri i promene smera sa punim zaokretima. Usledilo je nekoliko preciznih manevara i promene kretanja sa veštim prenosom snage motora i brzine kretanja. Imali smo jedan pun zaokret Pershinga 70 u prečniku preko 800 metara pri brzini od 33 čvora, a zatim je usledio pogled u krmenu pozadinu Pershinga 80 sa visokim belim mlazom vodene mase koji se dizao desetak metara iznad vode, stvoren zbog jake površinske propulzije. Nakon toga krećemo u punu brzinu Pershinga 70 na blago uzburkanom moru, kada je usledio ulaz u krmu Pershinga 80, pa zatim još jedan zaokret obe jahte, uz međusobno razilaženje i udaljavanje jedne od druge.


Plutanje i rotacija oko svoje ose u mestu. Ambijent u kokpitu je prestižan, pruža mnogo uživanja i sjajnog iskustva, uz istovremeno i jedan potpuno novi doživljaj kada je reč o sa deplasmancima preko 40 tona. Obe jahte su se primirile i izvršene su probe bočnih propulzora sa usporenim manevrom okretanja jahte oko svoje ose. Veoma precizan i praktičan sistem propulzije koji se često koristi u manevrima kod pozicioniranja jahte u marinama.

Usledilo je kraće mirovanje, dogovor o daljim postupcima, pregled instrumenata i situacije na komandnoj tabli, te se konstatovalo da je sve u redu i da se može dalje nastaviti sa probnom vožnjom.


Pun zaokret Pershinga 70 i veoma precizan manevar skipera sa prolazom pored same krmene platforme 80-ice. Kao vrhunac samog testa je bio manevar koji je izazvao uzdahe ushićenja kod svih prisutnih na jahtama a to je bilo ponovno glisiranje Pershinga 70, njegov zaokret pri brzini od preko 35 čvorova i precizno prolaženje pored same krmene platforme 80-ice na samo nekoliko metara od nje. Fantastičan manevar i vrlo delikatan, jer su u pitanju bile male udaljenosti jahti a pritom veći zaokret i provera preciznosti kontrole sistema upravljanja u fazi glisiranja.


Povratak u Marinu Portorož. Sve je bilo organizovano profesionalno i stručno. U svakom momentu su prikazane odlične sposobnosti plovila i svi putnici, članovi posade, novinari i brodski stručnjaci su bili izuzetno zadovoljni onim što su pokazale jahte za sat i po vremena pokazne plovidbe. Uživanje i plovidba na Pershing jahtama je bila sjajna i puna lepih utisaka. Skiperi su pokazali svoje odlične veštine i sposobnosti, a mi smo se radosno zahvalili njima i kompletnoj ekipi Mennyachta i Ferretti grupaciji na njihovoj celokupnoj odličnoj organizaciji, kao i pozivu da budemo ponovno njihovi gosti.


Vrhunski dizajn Pershinga i njegov luksuzno opremljeni poluotvoren kokpit, govore nam da je reč o dinamičnim brodovima, sposobnim da prilikom plovidbe pruže sva moguća uzbuđenja i zadovoljstva na vodi, uz demonstriranje najmodernije tehnologije i vrhunske bezbednosti.

Tehnički podaci - Pershing 70
Ukupna dužina: 21,44 m
Dužina trupa: 20,80 m
Dužina na vodnoj liniji: 17,14 m
Maksimalna širina: 5 m
Gaz: 1,35 m
Deplasman bez opterećenja: 38.450 kg
Deplasman pod punim opterećenjem: 45.170 kg
Rezervoar za gorivo: 3.500 l
Rezervoar za vodu: 900 l
Broj ljudi: 16
Motori: MTU 10V 2000 M94
Snaga motora, ks: 1623
Propulzija: površinski pogon
Maksimalna brzina: 46 čv
Brzina krstarenja: 40 čv
Autonomija plovidbe: 280 NM
Kabine: 3
Kabine za posadu: 1 std
Kupatila: 3
Kupatila u odeljku za posadu: 1

Preuzeto sa Nautika Present

Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više
YAMAHA FX CRUISER SVHO
16.04.2015.
Yamaha FX Cruiser SVHO karakteriše RiDE sistem sa dve ručice gasa. Desna ima funkciju koju očekujete (gas) dok je leva zadužena za rikverc tj. da možete da se ...
Saznaj više