Na put s mojim čamcem
06.04.2014.


Večita dilema nas koji čamac koristimo uglavnom na reci je da li čamac da vučemo na more i da se sami upustimo u to ili da nam to neko uslužno uradi. Ja sam probao obe opcije i zaključak mi je da je uvek lakše angažovati profesionalce nego sam voziti, evo i zašto.

Prvo pitanje koje se postavlja je da li uopšte imate prikolicu i koliko često je  koristite (vučete) i koliko ste iskusni u tome?

Četvoro odraslih putnika, pun gepek, prikolica i 2.5 tone na njoj. I ako sam napravio detaljan plan puta, šta poneti od alata, koliko napumpati gume, kako vezati  plovilo za prikolicu, moje putovanje u stvari počinje mojim shvatanjem koliko je moje vozilo teško i dugačko tek kada sam napravio prvu pauzu i parkirao se na pumpi pored šlepera. Na prvu pauzu sam bio prisiljen da stanem ne zbog odmora već zbog problema koje sam imao sa prikolicom.  Prikolica mi je skakala preko svake manje neravnine preko koje sam prešao. To skakanje je prouzrokovalo jako neprijatan zvuk trenja izmedju kuke i šape. Takodje gume su kačile blatobran i postojala je opasnost cepanja gume. Moje putovanje je tad postalo noćna mora.

Naravno sve to se dešava kasno u noć i ja nemam koga da pozovem za savet. Shvativši da gume na prikolici u stvari najverovatnije nisu dovoljno napumpane i da je to uzrok konstantnog skakanja prikolice rešio sam da pritisak podignem na 4 bar-a (i ako sam pre puta konsultovao dvojcu iskusnih, jedan je rekao 2.5, drugi 3) . Naravno u zemlji Srbiji retko koja pumpa ima kompresor da radi, te iako sam svraćao bukvalno na svaku pumpu željenih 4 bara nisam uspeo da dostignem. Kroz Makedoniju je situacija jos gora nego kod nas. Auto put u Makedoniji je toliko loš, neravan i pun kolotraga da sam veći deo puta morao da vozim jako sporo, ne brže od 40-50km/h.

I tako nakon 15-tak sati mi smo stigli na odredište, puni utisaka, veoma umorni a tek nas je čekalo spuštanje plovila, vezivanje u marini, priprema...

Tih 7 dana provedenih na moru uz pomoć našeg čamca nam je promenilo život i način na koji smo do tad shvatali odmor na moru.

Povratak je bio mnogo lakši i brži ali opet ne tako jednostavan.

Na kraju svega zaključak svega je da prevoz plovila nije nemoguć čak je i interesantan, samo morate biti dobro pripremljeni za sve potencijalne probleme koji vas mogu zadesiti. Savet je da obavezno imate za saputnika muškarca kome nije strano da zasuče rukave ako je to potrebno. Dobro proverite pritisak u gumama, ponesite što više alata, nikad ne znate šta će vam zatrebati, baterijsku lampu ako vozite noću, rezervni španer. Ne zaboravite dodatne retrovizore, jer sa postojećim nećete ništa videti iza vas.

Naoružajte se strpljenjem, brze vožnje nema, i nikad ne zaboravite da je tik iza vas vaše plovilo ili prosto kažite profesionalcu " molim, dovezite mi čamac tu, tad u toliko sati.

Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više