Večita dilema nas koji čamac koristimo uglavnom na reci je da li čamac da vučemo na more i da se sami upustimo u to ili da nam to neko uslužno uradi. Ja sam probao obe opcije i zaključak mi je da je uvek lakše angažovati profesionalce nego sam voziti, evo i zašto.
Prvo pitanje koje se postavlja je da li uopšte imate prikolicu i koliko često je koristite (vučete) i koliko ste iskusni u tome?
Četvoro odraslih putnika, pun gepek, prikolica i 2.5 tone na njoj. I ako sam napravio detaljan plan puta, šta poneti od alata, koliko napumpati gume, kako vezati plovilo za prikolicu, moje putovanje u stvari počinje mojim shvatanjem koliko je moje vozilo teško i dugačko tek kada sam napravio prvu pauzu i parkirao se na pumpi pored šlepera. Na prvu pauzu sam bio prisiljen da stanem ne zbog odmora već zbog problema koje sam imao sa prikolicom. Prikolica mi je skakala preko svake manje neravnine preko koje sam prešao. To skakanje je prouzrokovalo jako neprijatan zvuk trenja izmedju kuke i šape. Takodje gume su kačile blatobran i postojala je opasnost cepanja gume. Moje putovanje je tad postalo noćna mora.
Naravno sve to se dešava kasno u noć i ja nemam koga da pozovem za savet. Shvativši da gume na prikolici u stvari najverovatnije nisu dovoljno napumpane i da je to uzrok konstantnog skakanja prikolice rešio sam da pritisak podignem na 4 bar-a (i ako sam pre puta konsultovao dvojcu iskusnih, jedan je rekao 2.5, drugi 3) . Naravno u zemlji Srbiji retko koja pumpa ima kompresor da radi, te iako sam svraćao bukvalno na svaku pumpu željenih 4 bara nisam uspeo da dostignem. Kroz Makedoniju je situacija jos gora nego kod nas. Auto put u Makedoniji je toliko loš, neravan i pun kolotraga da sam veći deo puta morao da vozim jako sporo, ne brže od 40-50km/h.
I tako nakon 15-tak sati mi smo stigli na odredište, puni utisaka, veoma umorni a tek nas je čekalo spuštanje plovila, vezivanje u marini, priprema...
Tih 7 dana provedenih na moru uz pomoć našeg čamca nam je promenilo život i način na koji smo do tad shvatali odmor na moru.
Povratak je bio mnogo lakši i brži ali opet ne tako jednostavan.
Na kraju svega zaključak svega je da prevoz plovila nije nemoguć čak je i interesantan, samo morate biti dobro pripremljeni za sve potencijalne probleme koji vas mogu zadesiti. Savet je da obavezno imate za saputnika muškarca kome nije strano da zasuče rukave ako je to potrebno. Dobro proverite pritisak u gumama, ponesite što više alata, nikad ne znate šta će vam zatrebati, baterijsku lampu ako vozite noću, rezervni španer. Ne zaboravite dodatne retrovizore, jer sa postojećim nećete ništa videti iza vas.
Naoružajte se strpljenjem, brze vožnje nema, i nikad ne zaboravite da je tik iza vas vaše plovilo ili prosto kažite profesionalcu " molim, dovezite mi čamac tu, tad u toliko sati.