Kazne za ispuštanje nafte
16.06.2014.

Vlasnici brodova jahti i ostalih plovila koji nesavesno u more na mestima gde to nije dozvoljeno ispuštaju naftne mrlje, od sada će biti pod nadzorom Evropskog sistema za satelitsko nadgledanje. Reč je o savremenoj tehnologiji za lakše i efikasnije lociranje tih plovila, naša zemlja je jedina koja je uspela da postane deo mreže koja broji samo članice Evropske unije.

Naftne mrlje koje u more ispuštaju brodovi i jahte, problem su sa kojim se suočavaju sve mediteranske zemlje. Pripadnici barske Uprave pomorske sigurnosti nedavno su završili obuku za praćenje izlivanje naftnih mrlja preko satelitskog sistema. To je deo projekta Evropske agencije za pomorsku sigurnost.

VLADAN RADONJIĆ, Uprava pomorske sigurnosti Bar: "Clean sinet sistem je sistem za satelitsko otkrivanje i praćenje naftnih mrlja, nije to samo snimak neke naftne mrlje koja se pojavi na moru već u isto vreme povezuje više sistema na osnovu kojih se može identifikovati počinilac. Tako da je Crna Gora uspela da uđe u grupu zemalja Evropske unije kao jedina zemlja koja nije članica EU a da dobija podatke sa tog evrospkog Clean sineta."  

Tako će se lakše locirati i kažnjavati nesavesni vlasnici plovila. Pored toga Radonjić ističe da je od kraja prošle godine na snazi zakon o sigurnosti pomorske plovidbe sa jasnim pravilima.



VLADAN RADONJIĆ, Uprava pomorske sigurnosti Bar: "Ovim pravilnikom će se omogućiti da unutar Uprave pomorske sigurnosti, osnujemo jedan informativni centar kojim će brodovi 24h pre dolaska u teritorijalne vode Crne Gore slati kompletne informacije vezano za brod, pa je i količinu ostataka zamućenih voda na samom brodu i njihova namera je te ostatke zaobljenih voda imaju namenu da iskrcaju." 

Za odlaganje masnih slojeva u Lukama, postoje specijalni prihvatni sistemi. 

VLADAN RADONJIĆ, Uprava za pomorstvo Bar: "MI smo ti koji dobijamo informaciju kolika je količina, mi pratimo da li ta količina može da ostane na brodu i da čeka neku drugu luku ili je potrebno da se ona iskrca u Crnu Goru. Normalno to je posao Lučke Kapetanije." 

Kazne predviđene zakonom za ispuštanje naftnih mrlja, kreću se od 500 do 20 000 eura. U kaznu nije uračunata i procena šteta nastala izlivanjem nafte.



preuzeto: plovidba.me

Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više