• »
  • VESTI »
  • NOVOSTI »
  • Da li će u budućnosti gorivo iz trkačkih automobila pokretati i brodove?
Da li će u budućnosti gorivo iz trkačkih automobila pokretati i brodove?
10.07.2014.
Metanol, gorivo koje je već našlo svoju primenu kod sportskih automobila i aviona, trenutno je aktuelno i kao alternativa za brodove. Testiranja su počela nedavno, nakon što je industrija prepoznala potencijal ovog goriva u smislu smanjenja emisije sumpora u atmosferu.

Da podsetimo, od 2015. godine brodarske kompanije su obavezne da rapidno smanje emisiju štetnih gasova u okolinu u vodama Sjeverne Amerike i delovima Evrope.

 

Thomas Wybierek, pomorski analitičar u Norddeutsche Landesbank o ovoj temi kaže: 

“Metanol je trenutno skuplji od LNG-a, ali sa razvojem novih projekata i rastom tražnje za ovim gorivom njegova cena bi mogla značajno pasti. Neka brodogradilišta u Južnoj Koreji i Japanu već su primila narudžbe za prve eksperimentalne brodove sa pogonom na ovo gorivo”.

U jednom od vodećih proizvođača brodskih motora, kompaniji MAN Diesel & Turbo, poručuju da je rad na prvim motorima koji će koristiti smešu od 95% metanola i 5 % dizela uveliko u toku, i da je njihova isporuka planirana za sredinu 2015. godine.




Joanne Ellis, koji je trenutno angažovan kao deo švedskog tima na istraživačkom programu analize metanola kao goriva u pomorstvu poručuje: 

"Iz perspektive rizika ne vidim nikakve nedostatke metanola u odnosu na LNG, a prednosti su što ga je moguće skladištiti u postojećim brodskim rezervoarima, jer ne zahteva da bude pod pritiskom, i ne postoji opasnost od širenja niti eksplozije kao kod LNG- a”. 

Podsetimo, LNG zahteva specifičan postupak skladištenja i posebne tankove jer je potrebno da bude super- rashlađen, a njegovo curenje može izazvati ozbiljne povrede ljudstva i zamrzavanje brodske opreme.

Cena LNG- a je sa uračunatim lučkim i troškovima skladištenja između 900 i 1.100 dolara za tonu. Trenutna cena troškova metanola se kreće između 460 i 560 dolara, ali je količina potrebna za generisanje iste energije duplo veća u odnosu na dizel.



preuzeto: plovidba.me

Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više