Da podsetimo, od 2015. godine brodarske kompanije su obavezne da rapidno smanje emisiju štetnih gasova u okolinu u vodama Sjeverne Amerike i delovima Evrope.
Thomas Wybierek, pomorski analitičar u Norddeutsche Landesbank o ovoj temi kaže:
“Metanol je trenutno skuplji od LNG-a, ali sa razvojem novih projekata i rastom tražnje za ovim gorivom njegova cena bi mogla značajno pasti. Neka brodogradilišta u Južnoj Koreji i Japanu već su primila narudžbe za prve eksperimentalne brodove sa pogonom na ovo gorivo”.
U jednom od vodećih proizvođača brodskih motora, kompaniji MAN Diesel & Turbo, poručuju da je rad na prvim motorima koji će koristiti smešu od 95% metanola i 5 % dizela uveliko u toku, i da je njihova isporuka planirana za sredinu 2015. godine.
Joanne Ellis, koji je trenutno angažovan kao deo švedskog tima na istraživačkom programu analize metanola kao goriva u pomorstvu poručuje:
"Iz perspektive rizika ne vidim nikakve nedostatke metanola u odnosu na LNG, a prednosti su što ga je moguće skladištiti u postojećim brodskim rezervoarima, jer ne zahteva da bude pod pritiskom, i ne postoji opasnost od širenja niti eksplozije kao kod LNG- a”.
Podsetimo, LNG zahteva specifičan postupak skladištenja i posebne tankove jer je potrebno da bude super- rashlađen, a njegovo curenje može izazvati ozbiljne povrede ljudstva i zamrzavanje brodske opreme.
Cena LNG- a je sa uračunatim lučkim i troškovima skladištenja između 900 i 1.100 dolara za tonu. Trenutna cena troškova metanola se kreće između 460 i 560 dolara, ali je količina potrebna za generisanje iste energije duplo veća u odnosu na dizel.
preuzeto: plovidba.me