Zagađenje motornog ulja može da prouzrokuje nekoliko stvari.
Gorivo - je broj jedan kada je u pitanju zagađenje motornim uljem, više ih je koji imaju karburator. Rešenje je u podešavanju, tajmingu, podešavanju karburatora, razvodnoj kap, kablovima i svećicama.
Kaiš - loše podešen - zategnut kaiš proizvodi prašinu u motornom prostoru koja bude usisana kroz vazdušne usisnike .... Kada kaiševe održavate i redovno proveravate prašina neće imati velikog uticaja.
Rđa - rđave remenice, koje takođe utiču na život kaiševa i prouzrokuju prašinu, su drugi krivac. Ako kaiševima želite malo da produžite život, ošmirglajte remenice da budu glatke i premažite ih puderom, on će svesti na minimum količinu prašine koja dolazi od kaiša.
Pena - sunđer - koji je zalepljen sa unutrašnje strane poklopca motornog prostora, tokom vremena gubi svojstvo i počinje da se kruni, a svoj put do motora nalazi opet kroz usisnike. Pena koja se kruni na dodir jasno govori da želi zamenu.