Saver Manta 21 fisher deluxe
20.01.2015.
- Saver je ponudio novi fišermen sa kabinom pod nazivom Manta 21 fisher deluxe. Plovilo je dužine 6.60m i jako je teško za dizajniranje jer treba uklopiti kabinu koja treba ergonomski da odgovara prirodnoj visini čoveka koji stoji. Međutim sve je dobro dizajnirano i uklopljeno u jednu funkcionalnu celinu. Kvalitet izrade, moderne i zaobljene linije kao i tehnička rešenja, odlikuju ovaj novi model koji se razlikuje od sličnih poznatih modela istog proizvođača.

- Prostor na plovilu je podeljen u tri celine - palubu, kokpit i kabinu. Sve tri celine su dobro osmišljene i prostrane i napravljene da budu maksimalno iskorišćene za sve aktivnosti koje se u njima obavljaju. Pramčani deo se najmanje koristi na ovakvom tipu plovila pa je shodno tome i koncipiran. Na pramcu se nalazi čvrsta inox ograda dovoljne visine kako bi se osećali bezbedno tokom vožnje, a ista je u vrhu razdvojena kako bi se putnici ukrcavali preko pramca. U vrhu pramca se nalazi vodilica za sidro kao i pregrada za skladištenje lanca sa poklopcem, a na rubovima se nalaze Inox bitve za vezivanje. Pored ravnog prostora na pramcu postoje  i bočni prolazi solidne širine dok se središnji prostor izdiđe do vetrobranskog stakla. Površina krova kao i bočni prolazi su urađeni protivklizno,a  na rubovima su postavljene kopče za fiksiranje jastuka, tako da se ova površina prilično brzo i lako pretvara u sunčalište za dve osobe. Duž ruba krova postoji čvrst rukohvat., tako da nema problema prilikom kretanja čak i krupnijih osoba po površinama za prolaz, za koje smo pomenuli da su dovoljne širine.


- Sa bočnog prolaza se do kokpita dolazi pomoću integrisanih plastičnih stepenika. Za pohvalu je i širina, kao i debljina boka koja je tolika da se na njemu bez problema može ugodno sjediti. Kokpit je jednostavan, bez suvišnih detalja koji bi mogli smetati pri kretanju ili ribolovu. Uz krmeno staklo, u središnjem delu se nalazi klupa sa naslonom dovoljno široka za dve osobe. Ispod klupe je prostrano krmeno spremište kojem se pristupa podizanjem površine za sedenje. Kako bi posao bio još lakši, poklopac je poduprt sa dva mala gasna amortizera. U bočne stranice kokpita smeštene su uvučene police za odlaganje sitnica sa ugrađenim držačima za čaše. Izlaz na malu krmenu platformu sa preklopnim merdevinama nalazi se uz desni bok, dok uz levi bok nema prolaza jer je tu ugrađen bazen za živu ribu koji prema potrebi može biti opremljen pumpom za cirkulaciju mora. Levo od glavnog motora ugrađen je pomoćni motor snage 6 konja. Kako bi ribolov bio što lakši i ugodniji pomoćni je motor spojen na daljinsku komandu smeštenu na bočnu stranicu kokpita. U podnici kokpita vidljiv je i vijcima učvršćen poklopac prostora u kojem se nalazi rezervoar goriva, a tu je i čaura za umetanje noge stola.


- Kabinu od kokpita odvaja trodelna staklena zavesa čiji su središnji deo klizna vrata široka šezdesetak santimetara kroz koja se bez poteškoća ulazi u kabinu. Cela unutrašnjost jedan je prostor prepun svetla, zahvaljujući velikim staklenim površinama i staklenom otvoru u krovu. Osim kroz njega, svež vazduh može ulaziti i kroz dva bočna prozora koji se otvaraju klizno unazad. Kako u kabini nebi bilo previše svetla ali i toplote na bočne prozore su postavljene zavese. Upravljačko mesto je pozicionirano uz desni bok i izuzetno je pregledno zahvaljujući staklenim površinama. Oko kormila, koje se svojom bež bojom odlično uklapa u boje interijera, sasvim je dovoljno mesta za pregledan smeštaj svih potrebnih instrumenata, kako onih za kontrolu rada motora, tako i za one navigacijske. Sedište je dovoljno veliko i čvrsto, a i dovoljno udaljeno od kormila da se može ugodno upravljati i stojeći. Jedina zamerka ja na visinu sedala koja bi mogla biti veca kako bi tokom glisiranja bilo preglednije. Sedalo je učvršćeno na plastični ormarić na čijoj je gornjoj ploči ugrađena mala sudopera sa slavinom, dok je ispod njega plastična pregrada za pristup unutrašnjosti. Levo od vrata takođe je mali ormarić dimenzijama prilagođen smještaju kompresorskog frižidera, koji se dobija uz doplatu, kao i ugradnja kuvala u ili na gornju ploču. Od tog ormarića, uz levi bok, pa kroz celi prostor ispod upravljačkog mjesta sve do pramca se proteže veliki ležaj u istom nivou.


- Deo koji se nalazi uz levi bok, a liči na klupu, može se odvajanjem jednog dela ploče i umetanjem noge pretvoriti u garnituru za sedenje s malim stočićem nasuprot mesta za sedenje. Da bi prednji deo kabine dobijao dovoljno svetla i dovoljno svežeg vazduha i na levoj i na desnoj strani nalaze se po jedan manji ovalni prozorčić sa aluminijskim okvirom. Ispod celog ležaja, kao i ispod dela klupe, uz levi bok raspoređene su pregrade za stvari, a za odlaganje sitnica za koje je dobro da budu pri ruci, predviđene su police uz oba bočna ruba ležaja. Svi jastuci su, kao i bokovi i rubovi polica tapacirani kvalitetnom pamučnom tkaninom nežne boje koja boravak u ne prevelikoj unutrašnjosti čini vrlo ugodnim.


- Novi Saverov fišermen predviđen je za pogon vanbrodskim motorom snage do 150 konja, a testirani model pokreće Suzukijev četverocilindraš od 140 konjskih snaga, što se pokazalo kao optimalan izbor. Motor ni u jednom trenutku ne ostaje bez daha i brodicu u vrlo kratkom roku potera do maksimalnih 30 čvorova. Odlike pravog gliserskog trupa vidljive su u svim režimima plovidbe, što znači da Saverov fišerman sa kabinom izvrsno drži pravac i bez zadrške izvršava sve što mu se okretom kormila poručuje, bez ikakvog proklizavanja krmenog dela, čak i kod najoštrijih skretanja. Trideset čvorova maksimalne brzine i više je nego zadovoljavajuća cifra, ali čisto sumnjamo da će iko stalno ploviti tom brzinom, tako da je podatak o optimalnoj brzini krstarenja od dvadesetak čvorova pri 4.300 obrtaja ipak puno važniji.


- Saver, jedan od većih italijanskih proizvođača stakloplastičnih plovila do 10 metara još jednom je pokazao da zna proizvesti plovilo koje će zadovoljiti potrebe većine prosečnih nautičara. Model 21 fisher s prostranom kabinom i kokpitom zadovoljavajuće veličine, predstavlja brodicu koja se može koristiti celu godinu pa je samim time pravi izbor za sve one koji vole da kombinuju odlazak u ribolov tokom proleća i jeseni sa letnjim izletima i kraćim krstarenjima. Novi Saverov fisherman s kabinom pogodan je za sve aktivnosti na moru, a pogonjen Suzukijevim motorom sa četiri cilindra i 140 konjskih snaga bez oklijevanja, potegne do maksimalne brzine od 30 čvorova.


Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više