Saver 550 Open
23.01.2015.
- Porodični fišermeni do 6 metara su sve češće korišćena kategorija plovila koja zadovoljava najveći deo potreba vikend nautičara i nautičara koji se odlučuju na dnevne ture. Ove brodice, zbog toga što nemaju zatvorene kormilarnice i zbog kompletno otvorene forme sa eventualno malim vjetrobranom, uglavnom se koriste leti, za vreme godišnjih odmora ili povremene odlaske u ribolov. Racionalan odabir plovila koje zadovoljava ove potrebe, nebi trebao previše da košta, pa bi zbog stalnog izlaganja atmosferilijama trebao da bude jednostavnije opremljen, bez skupih detalja, koji se ionako malo ili nimalo koriste (reflektor, ploter, električno čekrk...). To nikako ne znaći da takav fišermen nebi trebao biti modernih linija i konstrukcije.
- Model Saver 550 Open u mnogim delovima prethodno spomenutog spada u ovu kategoriju plovila, kako opremljenošću, tako i dužinom. Italijanski proizvođač plovila Saver u mnogome je kod svojih modela pogodio dobar odnos uloženog i dobijenog, koji je našim nautičarima i najvažniji. Plovilo je koncepcijski klasično izveden fišermen sa centralno postavljenom konzolom, pramčanim sunčalištem i krmenom klupom. Pogledom odozgo primećuje se poprilično širok pramčani deo, a njegova širina je samo u kokpitu plovila. Pramčani dio je karakteristično uski i duboki V- profil, što se oseeti u plovidbi, a posebno u zaokretima. Vrh pramčanog zaobljenog dela, kojeg čini prolaz sa pokopcem sidrene opreme omogućuje normalno kretanje. Malo ipak treba paziti na bitve koje su uže postavljene u prolaz. Logičnije i povoljnije za sam vez bilo bi da su pod ogradom, gde bi i teže bilo zapeti za njih. Osim bitvi, u prolaz je umetnuta vodilica sidrenog lanca, ili kanapa, sa zatezačem. Ona ne smeta kretanju, jer je postavljena u nivou palube. U pramčanom prolazu ograda se otvara, a prostire se od konzole do pramca.
- Klasična priča sa silaskom u kokpit i ovde je iskorišćena. Najlogičnije rješenje za savladavanje visinske razlike pramčanog gazišta i kokpita rešena je modeliranom klupom, pod kojom je prostor za odlaganje. Prostor za odlaganje nije pod celom površinom klupe. Nalazi se ispod površine poklopca, dok ostali deo čine vazdušne komore. Interesantan i koristan detalj su po dve dublje fioke za stvari u koje se može smestiti nešto od sitnije opreme.
Prostor između konzole i pramca, može biti organizovan na spomenuti način sa prostranim prolazom isped konzole, sa klupom pred konzolom. U klupi je naravno prostor za stvari. Druga mogućnost organizacije pramčanog dela je dodavanje podnica i jastuka koje se prostiru do konzole, kada se sve ispred konzole pretvara u veliko sunčalište.
- Kako se pretpostavlja da će korisnici ovo plovilo uglavnom koristiti za odlaske na letnje izlete na razna mesta, tako je kompletan prostor nadkriven, idealan za odlaganje stvari kojih tada zna biti poprilično i koje će biti zaštićene od sunca. Šminkanje detalja koje je prepoznatljivo kod italijanskih plovila, nije zaobišlo ni Saver 550 Open. Bočnoj strani je dodata fioka za stvari sa policom od transparentnog pleksiglasa. Isto je i sa konzolom. Generalno, svi elementi plovila imaju tendenciju zaobljenja prema nazad. Kod konzole to se vidi na prednjem delu sa vetrobranskim staklom sa Inox okvirom, koji služi kao rukohvat i zaštita vjetrobrana od slučajnih oštećenja.
- Kako je konzola poprilično izdužena, tako je na nju stala i polica za stvari i zakošeni panel za ugradnju instrumenata, pa i podest za postavljanje nosača za neki od uređaja brodske elektronike. Uz sve to na konzoli se našlo mesta i za dva držača za čaše. S obzirom na širinu sedala, na kojem mogu sediti dve odrasle osobe, centralno postavljeno kolo kormila bilo bi bolje pomeriti u stranu poluge snage. Pomicanjem kormila u stranu bi i pristup prostoru za odlaganje u dnu konzole bio bolji.
- Spomenuto vozačevo sedalo, zapravo sanduk, u sebi krije pripremu za ugradnju brodske mini kuhinje. U profilu sanduka izvedena je mini sudopera, kao i slot za umetanje kuvala, pod kojim se može smestiti manja plinska boca i po nešto kuhinjskih potrepština. Od ove priručne kuhinje ne treba očekivati čuda, ali bi ipak trebala da ispuni svoju osnovnu funkciju. Pristup kuhinji moguć je sa bočnih prolaza i sa krme.
- Zaobljenost koja se provlači kroz formu plovila, nakon konzole najbolje se vidi na krmenoj klupi. Osim estetskog ovde zaobljenost ima i svoju korisnu funkciju. Zaobljena forma krmene klupe prati motorni prostor ali to nije slučaj sa njenim naslonima. Naslon je sastavljen od 3 odvojena jastuka montirana na Inox ogradu. Pod krmenom klupom je, naravno prostor za odlaganje za stvari, a nedostatak je premali otvor, odnosno premali poklopac. Još jedan, retko viđen i praktičan detalj su otvori za sipanje goriva i vode koji se nalaze u uglovima krmene klupe. Sa druge strane krmene klupe, na njenom spoljnjem delu nalaze se dva podesta, od kojih je jedan "čist" i bez ikakvih dodataka. Drugi, na kojem su merdevine za izlazak iz mora na bočnoj stranici motornog prostora ima nisko postavljen tuš sa slatkom vodom.
- Ono što smo već na početku rekli, ekonomičnost koju nudi ovaj tip plovila i svestranost u primeni je Saver-ov glavni adut! Bez dubokog V profila nema stabilnog plovila koje će držati pravac, kako u pravolinijskoj plovidbi tako i u zaokretima. Kod ovog modela to je odlično odrađeno! Stabilnost je i u mirovanju i u plovidbi dobra, a posebno treba naglasiti držanje zaokreta bez proklizavanja krme, te minimalno naginjanje i kod najoštrijeg skretanja. Kao još jedan element plovidbe, koji je posledica dubokog profila, je mirnoća pramčanice u glisiranju, bez vibriranja i odstupanja od pravca plovidbe.
- Osim fiksno postavljenih naslona sa ispunom, koji su večni problem i koji prvi stradaju, ostale zamerke, barem što se tiče konstrukcijskih elemenata nema. Solidna izrada, propraćena italijanskim dizajnom mera je za dobro uložen novac, jer na kraju, kada uzmemo u obzir da ovakva plovila po nekoliko mjeseci, pa i više provedu na vezu, onda je to samo još jedan od argumenata na strani Saver formule uspeha.
Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u
periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg
evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu
u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za
r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1
odnos kompresije
Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek
dizajnirali kompaktan motor. Robustan
motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više