ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
08.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.


Robustan čamac sa visokim bočnim stranicama, uz Yamaha motore od ukupno 600 konjskih snaga i sa masom od pet tona omogućuje snažnu plovidbu i daje osećaj sigurnosti za četiri osobe u njegovom potpalublju. Tankovi za gorivo ukupne zapremine od 800 litara pružaju garanciju za prelazak i dužih razdaljina, između 300 i 350 nautičkih milja, u priobalju bez pristajanja.

Zanimljiv je njegov centralni komandni pult sa tri spojena sedišta, koja su visoko pozicionirana i opremljena sa naslonima za ruke i poludubokim leđnim naslonima.


Upravljačko-navigacioni sistem je podržan sa LAWMARINE navigacionim instrumentom i ima Yamaha displej za kontrolu rada motora. Tu su i sigurnosni vodootporni prekidači, ručica za gas sa prekidačima za trimovanje motora, komanda za pramčani traster, kompas i kormilarsko kolo za upravljanje motornim čamcem.

Kuhinjski blok smešten je u sredini plovila, a u bočnim stranicama trupa sa unutrašnje strane su upakovana rasklopna sedišta gde se rotacijom dobija L garnitura za sedenje.


Krmena platforma omogućuje pristup do vode ali je malo uža za bilo kakav rad oko motora. Uzimajući u obzir da su to dva Yamahina motora od po 300 konjskih snaga i mase preko 500 kilograma, onda možemo zaključiti da je tu potrebno više poprečnog prostora i praktičnija veća platforma jer vertikalna stranica krmene pregrade ograničava prostor čoveku prilikom saginjanja i rada u nižim pozicijama.

Dizajner je na svim važnim mestima gde se sedi i leži na palubi postavio duboka postolja za piće i time znatno opustio atmosferu za vreme laganih ljuljanja na vodi.


Čamac ima jednu od dobrih osobina a to su njegove dimenzije u razmeri 1:3.
Dužina od 10 metara, širina 3,2 metra, gaz od 86 centimetara i V trup daju dobar početni stabilitet i optimalno uređen prostor. Cap Camarat je plovilo B kategorije registrovano za osam osoba.

Primetili smo da su oštre ivice i ćoškovi nameštaja blizu stepenica, naročito je to vidljivo na kuhinjskoj radnoj ploči. Savetujemo da se uradi radijus na krajevima ploče i da se obezbedi sigurnost boravka u kabini pri talasima ili tokom plovidbe odnosno za vreme kretanja po stepenicama. To mnogo znači. Važna je bezbednost ljudi i sigurnost kako bi se sprečilo dobijanje mehaničkih povreda kod nestabilnih situacija, recimo kod udara jačeg talasa.


Interesantno je reći da je prednja paluba asimetrično postavljena u odnosu na uzdužnu simetralu plovila, a sunčani deo palube je malo pomeren prema desno. Vrlo dobro rešenje za dobijanje odgovarajućeg unutrašnjeg prostora ali gazeće površine po obodu prednje palube nisu iste. Jedna je šira a druga uža.

Motorni čamac Cap Camaran 10,5WA je po dizajnu originalan, elegantan i brzih linija sa jakim pogonskim karakteristikama.


TEHNIČKI PODACI:
Dužina preko svega sa platformom: 10,57 m
Bez platforme: 10 m
Dužina trupa: 9,34 m
Širina preko svega: 3,21 m
Gaz: 0,86 m
Visina iznad vodne linije: 2,28 m
Težina bez motora: 4.250 kg
Gorivo, tankovi: 2 x 400 l
Voda, kapacitet tankova: 160 l
Motori: 2 x 300 KS
Maks. snaga za motore: 2 x 258 Kw
Dužina noge (vratila) na motoru: 762 mm 
Ležaja: 4
Kategorija CE: B-8
Dizajner: Sarrazin Design /Jeanneau/ Michael Peters

VRLINE
  • Veliki kapacitet tankova za gorivo i za vodu
  • Veliki i prostran kokpit
  • Toalet sa odvojenom tuš-kabinom
  • Kuhinjski paket u kokpitu komplet opremljen
  • Tri sigurnosna centralna sedišta
  • Duboka postolja za pića

MANE
  • Uska krmena platforma između motora i krmene pregrade
  • Nejednake gazeće površine na prednjoj palubi po obodu
  • Oštre ivice i ćoškovi na nameštaju na ulazu u kabinu

Preuzeto sa: Nautika-Present.com
Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više