- »
- TESTOVI »
- TESTOVI PLOVILA »
- Scanner 888
Jedno od prijatnih iznenađenja, u 2014. godini, bio je Scanner gumenjak od 9 metara koji nosi oznaku 888. Testitrali smo ga u Kanu, na prestižnom jahting festivalu, gde nam je svojim oblikom i konceptom, privukao pažnju na prvi pogled.
Centralna konzola sa širokom skiperskom klupom, pramčana platforma za sunčanje, udobna krmena klupa za sedenje i krmena ležaljka, jasno ukazuju na želju dizajnerskog tima da osmisli i sagradi kvalitetan, brz i upotrebljiv gumenjak. Scanner 888 jednako je pogodan za brze promene destinacija kao i za sjajnu zabavu na vodi.
Test smo počeli sa četvoročlanom posadom, kako bismo utvrdili koje su zapravo čari ovog Scanner modela pogonjenog sa dva benzinska Mercury Mercruiser motora od po 260 konjskih snaga. Sa dva člana posade u pramcu, domaćinom na krmenoj klupi i kapetanom za kormilom, isprobali smo startnost, ponašanje na talasima u pravcu i okretnost i bili smo potpuno zadovoljni reakcijama devetmetarskog čamca.
Kako bismo pojačali tempo, rasteretili smo pramac i celu posadu smestili u kokpit. Isprobali smo ponašanje na talasima iz svih mogućih uglova, rezultat je uvek bio isti: osećaj stabilnosti i sigurnosti nije se gubio ni u jednom trenutku.
Dve članice tima premestile su se na krmene ležaljke, kako bismo utvrdili kakav je osećaj sigurnosti u ovom delu čamca. Odgovor je bio potvrdan.
Prilično impresionirani dosadašnjim delom testa, rešili smo da ispitamo krajnje granice performansi ovog gumenjaka. Zbog bezbednosti, testni tim se malo redukovao, te smo krenuli u pravi adrenalinski režim plovidbe. Maksimalna brzina koju smo postigli, bila je 44 čvora, dok je najkomotnije bilo pri plovidbi na brzini od 22 do 25 čvorova.
Oštre okrete nismo isprobavali na maksimalnim brzinama, ali pri brzini od oko 30 čvorova, ni prilikom potpunog naginjanja Scannera, posada nije bila poprskana, niti je bilo ikakvog osećaja nesigurnosti ili prejake centrifugalne sile. Za svaki slučaj, inoksni ramovi postavljeni na skiperskoj klupi, kao i oko vetrobranskog stakla, osim estetske, imaju i bezbednosnu ulogu, tako da se hvatanjem za njih posada može potpuno bezbedno prepustiti čarima adrenalinske plovidbe.
Ono što nama ostaje izazov jeste da utvrdimo činjenice performativnih svojstava različitih varijanti oblika trupa, kada su gumenjaci u pitanju. Neki proizvođači, potpuno su prešli sa V oblika korita trupa na M oblik, stepenast oblik, ili čak udubljeni krmeni deo trupa, objašnjavajući da su ti različiti oblici revolucionarni u odnosu na klasičan V oblik. Međutim, mi smo se upravo na Scanneru uverili da je V oblik korita trupa celom dužinom i te kako upravljiv i stabilan, pa je na nama da otkrijemo kada, kako i zašto različiti proizvođači biraju baš neki od navedenih oblika.
Naš zaključak je da je brodska industrija zaista u izuzetnoj ekspanziji. Prošle godine, na kraju sezone doneli smo zaključak kako su gumenjaci prerasli u prave brze i stabilne glisere, a današnji zaključak mogao bi da bude o kokpitima ili flajevima motornih jahti: Izuzetno dobra koncepcija za kvalitetno druženje na palubi, uz dodatak – Jahta u malom!
Present d.o.o.
www.nautika-present.com