Džojstik kontrola donosi novu dimenziju za upravitelje i to za skoro sve vrste brodskih motora. Ukratko rečeno, džojstik dozvoljava i pruža skiperu neke od manevara koji nisu mogući sa konvencionalnim kotrolama – instrumentima. Ali i pored svega i OVA KRIVINA ( džojstik ) tj. kraći put zahteva vežbu i vreme, ipak za većinu naroda tj. upravitelja ova KRIVINA je od velike pomoći pri manevrisanju dok se parkiraju.
Uzburkana voda
Mogućnost da brod pomerate bočno je dokazala da je od velike pomoći pri parkiranju. Ali nemojte se oslonjati samo na džojstik. Koristite ga postepeno. Bočno kretanje proizvodi tj. izaziva i bočno ljuljanje. Kada pokrenete džojstik u jednu stranu ( levo ili desno ) brod će se nagnuti na suprotnu stranu, ako naglo pustite džojstik brod će promeniti stranu naginjanja i nagnuće se na stranu na koju ste okrnuli džojstik. Tako da, otpustite sve kontrole pre nego što dođete do doka ili marine, osim ukoliko želite da čujete DUM-DAM o ponton. Samo sa konvencionalnim kontrolama, koristite percepciju, anticipaciju i ostale elemente i dozvolite brodskom „putu“ da završi svoju putanju.
Uvrtanje i vika
Operacije džojstika mogu da se objasne i kroz frazu „gurnuti i uvrnuti“. Gurnite džojstik u pravcu u kome želite da se brod kreće. Uvrnite tj. rotirajte džojstik da okrenete, ili orijentišete vaš brod. Skiperima je novina da džojstik može da se savije ( gurne ) i rotira u isto vreme. Tako da u pokušaju da okrenu čamac u mestu , nehotice ga u isto vreme pomere iz pozicije. Ali, škola je škola, kao kod konvencionalnih kontrola, potrebno je da provedete malo vremena kako biste stekli osećaj ....
Stajanje u mestu
Taster. Ovo je samo mogućnost kako biste vaš brod održavali na jednom mestu pritiskom na dugme, zahvaljujući integraciji sistema kontrole sa GPS-om. Upoređen sa konvencionalnim kontrolama, zadovoljstvo je koristiti ga, recimo, dok se most podiže, ili dok ste u redu za parkiranje ili dok plutate u potrazi za mestom za pecanje. Ali, taster – stajanje u mestu, kao autopilot, i dalje zahteva opreznog i iskusnog skipera u kokpitu.
Kratki saveti
Mala prednost džojstika je ta da može da obezbedi sekundu, višak vremena kako biste podesili kontorle motora i tako poboljšali sigurnost i pouzdanost.
Baš kao što se pramac podiže kako brod ubrzava i pada kako brod usporava, tako i strana broda može da se podigne i spusti kada se brod pomera bočno.
Sama težina nečije ruke može da proizvede da se džojstik pomeri dok ga rotirate. Tako da umesto da se okrećete u mestu, brod se rotira i pomera van pozicije.