350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije
Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 litre odgovara visokim performansama 12,0:1 kompresije, što je najviša kompresija ikada za vanbrodski motor. Jedinstvena kombinacija hladnog usisnog vazduha sa dvostrukim ubrizgavanjem goriva i jačanjem klipa praktično je eliminisano zakucavanje motora (tipičano za motore visokih kompresija)
Suzuki Dual Louver System, direktan ulaz vazduha
Dual Louver System je sistem dvostrukog usisa vazduha čime se sprečava da u motor udje voda – vodene kapljice, para ili vlaga, tako je postignuto da se motor konstantno snabdeva sa dovoljnom količinom svežeg vazduha bez vode i vlage u motoru i time je dobijeno dodatno hladjenje motora jer je usisni vazduh u proseku hladniji za 10 stepeni od okoline. Tako je sagorevanje konstantno snabdevano sa hladnijim vazduhom i dobijeno je više snage, ‘’moćniji krug sagorevanja’’.
Inženjeri Suzukija su proveli mnogo sati u kompjuterskoj simulaciji i na vodi, znajući da bi smanjenje podvodnog vazduha bilo bitno za poboljšanje ukupne brzine broda i performansi.
Dual Injectors
Dva manja ubrizgivača goriva omogućuju precizno ubrizgavanje goriva u centar komore za sagorevanje, čime se izbegava sagorevanje izvan centra- glavni uzrok zakucavanja motora . Pored toga, pošto se 100% goriva ubrizgava u centar cilindra, postignuto je i dodatno hladjenje koji obezbedjuje do 3% dodatne snage bez zakucavanja.
Suzuki Dual Prop System
Kontra rotirajući propeleri nisu nova tehnologija, ali do sada nikada nisu bili uspešno iskorišćeni na vanbrodskim motorima. Dvostruki propeleri na DF350A pružaju tri ključne prednosti, kompaktnu veličinu, povećanu stabilnost i veću “vuču”.
Prenoseći snagu motora preko šest noževa, umesto samo tri, dovelo je do toga da veličina zupčanika i menjača ne moraju dodatno da se povećavaju, što je ustvari i omogućilo dizajn elegantnijeg hidrodinamičkog menjača.
Na gore pomenutom skupu DF 350 je testiran na nekoliko plovila, jedan od njih je Freeman 37 sa četiri Suzuki motora DF 350. Dostigao je brzinu od 0 do 30mpx za 8,3 sekunde, maksimalnu brzinu od 70mpx na 6.200/min. Najefikasnija brzina krstarenja se desila na 3.400/min i 35mpg, gde su četiri motora potrošila 31,8 litara na sat za 1.1 mpg.
Kao što vidite, razvoj ovog novog vanbrodskog motora je podstaknuto Suzukijevim uverenjem da je važno unaprediti motor u celini, a ne samo u konjskim snagama.
DF 350A će biti proizveden u Suzuki fabrici u Toyokawi u Japanu i biće dostupan širom sveta tokom leta. Za više informacija o Suzukijevom novom DF350A ili njihovoj punoj liniji 4-taktnih vanbrodskih motora od 2,5 do 350 konjskih snaga, posetite naš sajt www.nautika.co.rs ili nas posetite u salonu u ul. Oblakovska 48- tel: 063/ 35 99 99
Nadamo se da ćete biti u prilici da osetite snagu i moć novog Suzuki motora 350KS.